"Mind-blowing en disruptief." Dries Henau, de helft van marketingbureau De Jongens, is onder de indruk van de Galaxy Z Fold2. "Het plooibare scherm is een conversation starter, maar ook de brede waaier aan mogelijkheden die het toestel biedt is onvoorstelbaar. Het is handig voor dagelijks professioneel gebruik, maar je kunt er evengoed op het vliegtuig op een kwaliteitsvolle manier mee naar Netflix kijken én je mails checken."

Oude bekenden van elkaar

Henau en zijn partner Yuri Vandenbogaerde kennen Samsung zeer goed. In het verleden staken zij als marketeers verschillende branding acties voor het merk in elkaar. In 2012, toen Henau en Vandenbogaerde met Wasbar hun eerste eigen concept op de markt brachten (later volgde nog Chez Claire, een luxeketen met haute éclairs in dertien smaken) leverde Samsung tablets aan. Met een QR-code konden bezoekers van Wasbar, terwijl hun was in de machines ronddraaide, via die tablets een drankje bestellen - een technologie die toen zijn tijd vooruit was.

Zonder poeha: het product verkoopt zichzelf

Als gebruikers switchten de twee de voorbije jaren geregeld tussen een iPhone en een smartphone van Samsung. Ze hebben bewondering voor de evolutie die Samsung doormaakte: van een bescheiden elektroproducent naar de grootste smartphonefabrikant, daarbij het hippe Apple van de troon stotend. "Wat opvalt, is dat Samsung die bescheidenheid nog niet verloren is", vindt Vandenbogaerde. "Het focust keihard op het product, en dat is zo kwaliteitsvol dat het bij manier van spreken zichzelf verkoopt. Samsung komt geregeld met iets totaal nieuws op de proppen, zonder daar vooraf veel poeha rond te verkopen. Samsung walks the talk."

Geen gedoe met data meer

Wat Vandenbogaerde bijzonder charmeerde aan de Galaxy Z Fold2 was het gemak waarmee hij data van zijn vorige smartphone kon overzetten. "Je sluit je kabel aan en na amper een kwartier functioneert alles al. Zonder iets te hoeven instellen! Vroeger was dat met smartphones, zeker met iPhones, altijd gedoe. De gebruiksvriendelijkheid is top. Nu is het natuurlijk wel zo dat dit toestel gemaakt is om véél schermtijd te hebben. Wat ik om die reden wel apprecieer, is dat er een blauwlichtfilter in zit om je ogen te sparen. Dat is welgekomen als je, zoals ons, urenlang op je scherm zit te turen. Zeker als ik ter ontspanning een film bekijk, zet ik die filter graag aan."

Overzicht in de chaos die je zelf creëert

De telefoon is een godsgeschenk voor multitaskers. Vandenbogaerde: "Als we een keynote geven, gebeurt het dat we vlak voordien in de backstage nog iets durven te veranderen en tussendoor op mails antwoorden. Dan is het natuurlijk wél handig als je al die dingen op een snelle en efficiënte manier kunt combineren. De Fold2 helpt echt om het overzicht te behouden in de zelfgecreëerde chaos."

Smartphone en tablet in één

De Fold2 is een smartphone en tablet in één. Dankzij het baanbrekende Hideaway-scharnier kun je de telefoon, net als een laptopscherm, onder verschillende hoeken openzetten. Die tabletervaring opent perspectieven, menen Henau en Vandenbogaerde. "Stel dat je iemand op een event iets wil tonen. Als je dan in de drukte een filmpje moet laten zien op een klein telefoonscherm, komt dat helemaal niet over. Met de Fold2 trek je meer de aandacht. Het is de tablet die je anders niet bij je zou hebben."

De camera corrigeert zichzelf

Het duo achter De Jongens produceert aardig wat content voor social media, vooral Instagram. De automatische focus- en centreerfunctie van de camera van de Galaxy Z Fold2 ervaren ze als zeer handig. "Als je filmt, kun je iemand aanduiden die de camera automatisch volgt. Ook al houd ik mijn toestel niet altijd recht, de camera corrigeert dat spontaan en switcht indien nodig van lens om die persoon scherp in beeld te houden."

"Mind-blowing en disruptief." Dries Henau, de helft van marketingbureau De Jongens, is onder de indruk van de Galaxy Z Fold2. "Het plooibare scherm is een conversation starter, maar ook de brede waaier aan mogelijkheden die het toestel biedt is onvoorstelbaar. Het is handig voor dagelijks professioneel gebruik, maar je kunt er evengoed op het vliegtuig op een kwaliteitsvolle manier mee naar Netflix kijken én je mails checken."Henau en zijn partner Yuri Vandenbogaerde kennen Samsung zeer goed. In het verleden staken zij als marketeers verschillende branding acties voor het merk in elkaar. In 2012, toen Henau en Vandenbogaerde met Wasbar hun eerste eigen concept op de markt brachten (later volgde nog Chez Claire, een luxeketen met haute éclairs in dertien smaken) leverde Samsung tablets aan. Met een QR-code konden bezoekers van Wasbar, terwijl hun was in de machines ronddraaide, via die tablets een drankje bestellen - een technologie die toen zijn tijd vooruit was.Als gebruikers switchten de twee de voorbije jaren geregeld tussen een iPhone en een smartphone van Samsung. Ze hebben bewondering voor de evolutie die Samsung doormaakte: van een bescheiden elektroproducent naar de grootste smartphonefabrikant, daarbij het hippe Apple van de troon stotend. "Wat opvalt, is dat Samsung die bescheidenheid nog niet verloren is", vindt Vandenbogaerde. "Het focust keihard op het product, en dat is zo kwaliteitsvol dat het bij manier van spreken zichzelf verkoopt. Samsung komt geregeld met iets totaal nieuws op de proppen, zonder daar vooraf veel poeha rond te verkopen. Samsung walks the talk."Wat Vandenbogaerde bijzonder charmeerde aan de Galaxy Z Fold2 was het gemak waarmee hij data van zijn vorige smartphone kon overzetten. "Je sluit je kabel aan en na amper een kwartier functioneert alles al. Zonder iets te hoeven instellen! Vroeger was dat met smartphones, zeker met iPhones, altijd gedoe. De gebruiksvriendelijkheid is top. Nu is het natuurlijk wel zo dat dit toestel gemaakt is om véél schermtijd te hebben. Wat ik om die reden wel apprecieer, is dat er een blauwlichtfilter in zit om je ogen te sparen. Dat is welgekomen als je, zoals ons, urenlang op je scherm zit te turen. Zeker als ik ter ontspanning een film bekijk, zet ik die filter graag aan."De telefoon is een godsgeschenk voor multitaskers. Vandenbogaerde: "Als we een keynote geven, gebeurt het dat we vlak voordien in de backstage nog iets durven te veranderen en tussendoor op mails antwoorden. Dan is het natuurlijk wél handig als je al die dingen op een snelle en efficiënte manier kunt combineren. De Fold2 helpt echt om het overzicht te behouden in de zelfgecreëerde chaos."De Fold2 is een smartphone en tablet in één. Dankzij het baanbrekende Hideaway-scharnier kun je de telefoon, net als een laptopscherm, onder verschillende hoeken openzetten. Die tabletervaring opent perspectieven, menen Henau en Vandenbogaerde. "Stel dat je iemand op een event iets wil tonen. Als je dan in de drukte een filmpje moet laten zien op een klein telefoonscherm, komt dat helemaal niet over. Met de Fold2 trek je meer de aandacht. Het is de tablet die je anders niet bij je zou hebben."Het duo achter De Jongens produceert aardig wat content voor social media, vooral Instagram. De automatische focus- en centreerfunctie van de camera van de Galaxy Z Fold2 ervaren ze als zeer handig. "Als je filmt, kun je iemand aanduiden die de camera automatisch volgt. Ook al houd ik mijn toestel niet altijd recht, de camera corrigeert dat spontaan en switcht indien nodig van lens om die persoon scherp in beeld te houden."