De cijfers liegen niet: Peugeot Belux heeft een goed jaar achter de rug, ondanks corona. Volgens algemeen directeur Bas Viveen heeft het gunstig resultaat te maken met de sterke positie van Peugeot op de B2B-markt. "Peugeot Belux realiseert 52 procent van zijn volume op de bedrijfswagenmarkt. De B2B-verkoop heeft duidelijk minder geleden onder corona dan de particuliere verkoop. Peugeot dankt zijn sterke positie aan zijn positief imago, sterke merkidentiteit, standing- en kwaliteitsvolle modellen en de uitstekende dienstverlening van onze dealers die zich de klok rond voor de volle 100 procent inzetten voor hun klanten. Last but not least bieden wij een correcte prijs. Voor B2B-klanten is de Total Cost of Ownership een zeer belangrijk criterium, in business telt elke euro."

Power of choice

Door de fusie van PSA en FCA maakt Peugeot deel uit van de derde grootste autogroep ter wereld en kan het profiteren van de synergieën binnen de groep inzake technologische innovatie, inbegrepen elektrificatie. Alle toekomstige modellen zullen ook met deels of volledig elektrische aandrijving leverbaar zijn. De klant heeft dus de power of choice en kan - na het bepalen van de versie - kiezen welke aandrijving het best aansluit bij zijn of haar mobiliteitsbehoeften.

Die vrijheid van keuze vinden we ook terug bij de nieuwe Peugeot 308, met ruim 7 miljoen verkochte voertuigen hét succesnummer van de Franse constructeur. De nieuwkomer, met als wereldprimeur het nieuwe wapenschild van het merk, is in alle opzichten een nummer groter dan de vorige generatie en volgens Bas Viveen "op maat gemaakt van jonge mannen en vrouwen die aan een succesvolle carrière bouwen, die volop in het leven staan en daar met het gezin ook volop van willen genieten. Dertigers die zich kunnen terugvinden in het DNA van Peugeot dat wordt gekenmerkt door respect voor traditie aan de ene kant en de wil en de kracht om te innoveren aan de andere kant."

Duurzame mobiliteit

"Het nieuwe design straalt dynamisme en kracht uit, spreekt aan, is onderscheidend en toch zeer herkenbaar. Dat is nodig om het verschil te kunnen maken en succesvol te kunnen blijven," vervolgt Bas Viveen. "Onderhuids delen alle merken van Stellantis quasi dezelfde onderdelen en motoren en maken het verschil door hun look & feel die ook in volle evolutie is. De elektrificatie zorgt ervoor dat design, zowel exterieur als interieur, alsmaar belangrijker wordt bij de keuze van een nieuwe auto. Voorbij de tijd dat wij in bewondering stonden voor de sound van een zescilinder. Ik zie ons dat niet doen voor een elektromotor en nog minder voor een batterij, hoe goed die ook mogen wezen. Mijn verstand zegt dat die zogezegde goede oude tijd passé is, dat we nu oog moeten hebben voor de klimaatverandering en hoogdringend werk moeten maken van duurzame mobiliteit. Elektrische aandrijving is daar maar één onderdeel van. Ik ben oud genoeg om te beseffen dat die omschakeling tijd in beslag zal nemen, dat de infrastructuur nog niet optimaal is, dat het beleid van de overheid beter kan en dat niet alle mensen overtuigd zijn. Maar er is geen weg terug. Ondertussen effenen wij die weg met een gevarieerd aanbod aan hybridemodellen en kunnen onze klanten, indien zij dat wensen, blijven opteren voor onze uiterst efficiënte driecilinder benzine- en viercilinder dieselmodellen. Alles kan, niets moet. Ook dat maakt de sterkte van Peugeot uit."

Nummer groter

De nieuwe 308, verkrijgbaar als berline en vanaf het tweede semester van 2022 ook als SW, is in alle opzichten een nummer groter dan zijn voorganger en rijdt nóg comfortabeler en agiler. De nieuwe ledlichttechnologie verhoogt de veiligheid en het uitgebreide aanbod aan rijhulp- en infotainmentsystemen is up-to-date. De i-Cockpit is nog beter afgestemd op de wensen van de klant, die kan via diverse weergavemodi het instrumentenpaneel afstemmen op zijn of haar voorkeuren. Kortom, de Peugeot 308 beschikt over alle kwaliteiten om de uitstekende prestaties van zijn voorgangers nog te overtreffen.

Klik HIER en ontdek de nieuwe 308 HYBRID

De cijfers liegen niet: Peugeot Belux heeft een goed jaar achter de rug, ondanks corona. Volgens algemeen directeur Bas Viveen heeft het gunstig resultaat te maken met de sterke positie van Peugeot op de B2B-markt. "Peugeot Belux realiseert 52 procent van zijn volume op de bedrijfswagenmarkt. De B2B-verkoop heeft duidelijk minder geleden onder corona dan de particuliere verkoop. Peugeot dankt zijn sterke positie aan zijn positief imago, sterke merkidentiteit, standing- en kwaliteitsvolle modellen en de uitstekende dienstverlening van onze dealers die zich de klok rond voor de volle 100 procent inzetten voor hun klanten. Last but not least bieden wij een correcte prijs. Voor B2B-klanten is de Total Cost of Ownership een zeer belangrijk criterium, in business telt elke euro."Door de fusie van PSA en FCA maakt Peugeot deel uit van de derde grootste autogroep ter wereld en kan het profiteren van de synergieën binnen de groep inzake technologische innovatie, inbegrepen elektrificatie. Alle toekomstige modellen zullen ook met deels of volledig elektrische aandrijving leverbaar zijn. De klant heeft dus de power of choice en kan - na het bepalen van de versie - kiezen welke aandrijving het best aansluit bij zijn of haar mobiliteitsbehoeften.Die vrijheid van keuze vinden we ook terug bij de nieuwe Peugeot 308, met ruim 7 miljoen verkochte voertuigen hét succesnummer van de Franse constructeur. De nieuwkomer, met als wereldprimeur het nieuwe wapenschild van het merk, is in alle opzichten een nummer groter dan de vorige generatie en volgens Bas Viveen "op maat gemaakt van jonge mannen en vrouwen die aan een succesvolle carrière bouwen, die volop in het leven staan en daar met het gezin ook volop van willen genieten. Dertigers die zich kunnen terugvinden in het DNA van Peugeot dat wordt gekenmerkt door respect voor traditie aan de ene kant en de wil en de kracht om te innoveren aan de andere kant.""Het nieuwe design straalt dynamisme en kracht uit, spreekt aan, is onderscheidend en toch zeer herkenbaar. Dat is nodig om het verschil te kunnen maken en succesvol te kunnen blijven," vervolgt Bas Viveen. "Onderhuids delen alle merken van Stellantis quasi dezelfde onderdelen en motoren en maken het verschil door hun look & feel die ook in volle evolutie is. De elektrificatie zorgt ervoor dat design, zowel exterieur als interieur, alsmaar belangrijker wordt bij de keuze van een nieuwe auto. Voorbij de tijd dat wij in bewondering stonden voor de sound van een zescilinder. Ik zie ons dat niet doen voor een elektromotor en nog minder voor een batterij, hoe goed die ook mogen wezen. Mijn verstand zegt dat die zogezegde goede oude tijd passé is, dat we nu oog moeten hebben voor de klimaatverandering en hoogdringend werk moeten maken van duurzame mobiliteit. Elektrische aandrijving is daar maar één onderdeel van. Ik ben oud genoeg om te beseffen dat die omschakeling tijd in beslag zal nemen, dat de infrastructuur nog niet optimaal is, dat het beleid van de overheid beter kan en dat niet alle mensen overtuigd zijn. Maar er is geen weg terug. Ondertussen effenen wij die weg met een gevarieerd aanbod aan hybridemodellen en kunnen onze klanten, indien zij dat wensen, blijven opteren voor onze uiterst efficiënte driecilinder benzine- en viercilinder dieselmodellen. Alles kan, niets moet. Ook dat maakt de sterkte van Peugeot uit."De nieuwe 308, verkrijgbaar als berline en vanaf het tweede semester van 2022 ook als SW, is in alle opzichten een nummer groter dan zijn voorganger en rijdt nóg comfortabeler en agiler. De nieuwe ledlichttechnologie verhoogt de veiligheid en het uitgebreide aanbod aan rijhulp- en infotainmentsystemen is up-to-date. De i-Cockpit is nog beter afgestemd op de wensen van de klant, die kan via diverse weergavemodi het instrumentenpaneel afstemmen op zijn of haar voorkeuren. Kortom, de Peugeot 308 beschikt over alle kwaliteiten om de uitstekende prestaties van zijn voorgangers nog te overtreffen.