Zou het niet de normaalste zaak van de wereld moeten zijn als je een auto koopt: je kiest eerst het model, en dan pas de motorisatie? Terwijl het gros van de constructeurs het aanbod aan geëlektrificeerde motoren (zowel elektrisch als hybride) tot enkele modellen beperkt houdt, past Peugeot die logica effectief toe. Wim Rommel, directeur B2B bij PSA Belux (de groep waartoe Peugeot behoort), heeft het over Peugeots credo: 'the power of choice'.

Veel voordelen

Die strategie leidt ertoe dat nieuwe modellen telkens worden gelanceerd mét de mogelijkheid om een geëlektrificeerde versie te nemen. De Peugeot 508 en 3008 zijn daar uitstekende voorbeelden van. Die 508 - zowel in berline als in break - is een auto die het in zijn D-segment altijd al goed deed. Logisch, volgens Rommel. "Het is een mooi gestileerde auto die uitblinkt qua comfort. Voordelen die het altijd goed doen in dat segment. Het nieuwe, spectaculaire interieur heeft een 3D i-Cockpit: een combinatie van twee grote schermen, touchbediening en spraakherkenning. Bovendien heeft de 508 een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. En sinds kort is die 508 dus ook beschikbaar als plug-in hybride." Daarbij wordt een 1.6 liter benzinemotor gecombineerd met een elektrische motor. Samen levert dat een vermogen op van 225 pk.

Ook de 3008 is binnenkort als plug-in hybride verkrijgbaar. Hierbij wordt de elektrische motor gekoppeld aan een benzinemotor: alweer 225 pk. Wie kiest voor de vierwiel-aangedreven variant, krijgt zelfs 300 pk: erg potent voor een hybrideauto.

De voordelen van hybridemotoren zijn natuurlijk duidelijk. Wim Rommel: "Ze zijn 100 % fiscaal aftrekbaar. En bovendien halen deze auto's een uiterst lage CO2-uitstoot van 29 gram per kilometer." De 'total cost of ownership' is daardoor opvallend laag. En dat is dan weer een heel goede zaak voor wie een fleet moet beheren.

Beide modellen zijn sprekende voorbeelden van de manier waarop Peugeot het voortouw wil nemen in de elektrificatie van voertuigen. Onlangs verscheen een studie van Transport & Environment waarin Peugeot onbetwist op de eerste plaats staat in de race om de Europese CO2-doelstellingen te halen. Rommel is fier want Peugeot durft vooruit te denken. Ook in België blijkt dat een wijze keuze te zijn. Tegen 2026 moeten alle bedrijfswagens hier helemaal emissievrij zijn. Daardoor wordt de keuze voor geëlektrificeerde auto's bij veel bedrijven een belangrijke keuze. Een keuze waarbij Peugeot steeds vaker de logische optie wordt.

Ontdek de 508 Hybrid en de nieuwe 3008 op www.peugeot.be

Zou het niet de normaalste zaak van de wereld moeten zijn als je een auto koopt: je kiest eerst het model, en dan pas de motorisatie? Terwijl het gros van de constructeurs het aanbod aan geëlektrificeerde motoren (zowel elektrisch als hybride) tot enkele modellen beperkt houdt, past Peugeot die logica effectief toe. Wim Rommel, directeur B2B bij PSA Belux (de groep waartoe Peugeot behoort), heeft het over Peugeots credo: 'the power of choice'.Die strategie leidt ertoe dat nieuwe modellen telkens worden gelanceerd mét de mogelijkheid om een geëlektrificeerde versie te nemen. De Peugeot 508 en 3008 zijn daar uitstekende voorbeelden van. Die 508 - zowel in berline als in break - is een auto die het in zijn D-segment altijd al goed deed. Logisch, volgens Rommel. "Het is een mooi gestileerde auto die uitblinkt qua comfort. Voordelen die het altijd goed doen in dat segment. Het nieuwe, spectaculaire interieur heeft een 3D i-Cockpit: een combinatie van twee grote schermen, touchbediening en spraakherkenning. Bovendien heeft de 508 een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. En sinds kort is die 508 dus ook beschikbaar als plug-in hybride." Daarbij wordt een 1.6 liter benzinemotor gecombineerd met een elektrische motor. Samen levert dat een vermogen op van 225 pk.Ook de 3008 is binnenkort als plug-in hybride verkrijgbaar. Hierbij wordt de elektrische motor gekoppeld aan een benzinemotor: alweer 225 pk. Wie kiest voor de vierwiel-aangedreven variant, krijgt zelfs 300 pk: erg potent voor een hybrideauto.De voordelen van hybridemotoren zijn natuurlijk duidelijk. Wim Rommel: "Ze zijn 100 % fiscaal aftrekbaar. En bovendien halen deze auto's een uiterst lage CO2-uitstoot van 29 gram per kilometer." De 'total cost of ownership' is daardoor opvallend laag. En dat is dan weer een heel goede zaak voor wie een fleet moet beheren. Beide modellen zijn sprekende voorbeelden van de manier waarop Peugeot het voortouw wil nemen in de elektrificatie van voertuigen. Onlangs verscheen een studie van Transport & Environment waarin Peugeot onbetwist op de eerste plaats staat in de race om de Europese CO2-doelstellingen te halen. Rommel is fier want Peugeot durft vooruit te denken. Ook in België blijkt dat een wijze keuze te zijn. Tegen 2026 moeten alle bedrijfswagens hier helemaal emissievrij zijn. Daardoor wordt de keuze voor geëlektrificeerde auto's bij veel bedrijven een belangrijke keuze. Een keuze waarbij Peugeot steeds vaker de logische optie wordt.Ontdek de 508 Hybrid en de nieuwe 3008 op www.peugeot.be