Bernard Hubin is een kind van ondernemers. Hij is graficus en werkte samen met zijn vader in de familiale drukkerij. Na een zware brand enkele jaren geleden, bouwt hij vandaag aan een nieuw verhaal met de creatie van woordspelingen in visuele vorm op verschillende dragers. "Humor speelt een grote rol in mijn leven. Het helpt om de zaken te relativeren. En ik hou van woordspelingen", glimlacht de Luikse ondernemer.

Zo zag www.gagside.com het licht in 2012. "Ik plaats woordspelingen op schorten, petten, t-shirts of andere dragers en breng die producten aan de man via een netwerk van verdelers. Zo kan ik mijn passie voor humor, ironie en visuele moppen in iets concreets kwijt. Het is een nicheconcept dat mij helemaal ligt en een groot potentieel heeft."

Hulp van specialisten nodig

Het idee was één zaak, het concretiseren in een onderneming een ander verhaal. Naast de creatie van zijn producten en het zoeken van de leveranciers, besefte Bernard dat een goeie website cruciaal was om zijn aanbod voor te stellen aan de buitenwereld. Zo zette de Luikse ondernemer zijn eerste stappen in de onlinewereld.

"Maar vandaag moet dit verder evolueren. Ik heb al opleidingen gevolgd om me bij te scholen over de nieuwe mogelijkheden van online zakendoen. Maar als je een eenmansbedrijf bent, is dat niet eenvoudig. Ik sta voor alles alleen in: de creatie, de opvolging van de productie, het commerciële,... Je hebt toch wel hulp van specialisten nodig om digitaal vooruitgang te boeken."

Eindelijk krijgen we het onafhankelijke advies dat we zochten.

Toen hij over de Boost Uw Business-wedstrijd van BNP Paribas Fortis las, zag Bernard dan ook meteen zijn kans schoon: "Dit is écht iets voor mij, dacht ik. En de vragenlijst invullen nam ook niet veel tijd in beslag. Toen ze me belden om te melden dat ik gewonnen had, was het als een geschenk uit de hemel."

Bernard Hubin wil zijn verkoop boosten met een heuse digitale strategie. "Ik heb nog een jaar of tien te gaan als ondernemer en wil een strategie ontwikkelen om mijn site en bedrijf te laten groeien en nog succesvoller te maken. Daar kan ik best een blik van buitenaf en expertise van een coach voor gebruiken. En dat moet mijn bedrijf ineens klaarmaken om er later eventueel ook een overnemer voor te vinden."

Lees ook de interviews met andere winnaars op www.trends.be/boostuwbusiness

Bernard Hubin is een kind van ondernemers. Hij is graficus en werkte samen met zijn vader in de familiale drukkerij. Na een zware brand enkele jaren geleden, bouwt hij vandaag aan een nieuw verhaal met de creatie van woordspelingen in visuele vorm op verschillende dragers. "Humor speelt een grote rol in mijn leven. Het helpt om de zaken te relativeren. En ik hou van woordspelingen", glimlacht de Luikse ondernemer.Zo zag www.gagside.com het licht in 2012. "Ik plaats woordspelingen op schorten, petten, t-shirts of andere dragers en breng die producten aan de man via een netwerk van verdelers. Zo kan ik mijn passie voor humor, ironie en visuele moppen in iets concreets kwijt. Het is een nicheconcept dat mij helemaal ligt en een groot potentieel heeft."Hulp van specialisten nodigHet idee was één zaak, het concretiseren in een onderneming een ander verhaal. Naast de creatie van zijn producten en het zoeken van de leveranciers, besefte Bernard dat een goeie website cruciaal was om zijn aanbod voor te stellen aan de buitenwereld. Zo zette de Luikse ondernemer zijn eerste stappen in de onlinewereld."Maar vandaag moet dit verder evolueren. Ik heb al opleidingen gevolgd om me bij te scholen over de nieuwe mogelijkheden van online zakendoen. Maar als je een eenmansbedrijf bent, is dat niet eenvoudig. Ik sta voor alles alleen in: de creatie, de opvolging van de productie, het commerciële,... Je hebt toch wel hulp van specialisten nodig om digitaal vooruitgang te boeken."Toen hij over de Boost Uw Business-wedstrijd van BNP Paribas Fortis las, zag Bernard dan ook meteen zijn kans schoon: "Dit is écht iets voor mij, dacht ik. En de vragenlijst invullen nam ook niet veel tijd in beslag. Toen ze me belden om te melden dat ik gewonnen had, was het als een geschenk uit de hemel."Bernard Hubin wil zijn verkoop boosten met een heuse digitale strategie. "Ik heb nog een jaar of tien te gaan als ondernemer en wil een strategie ontwikkelen om mijn site en bedrijf te laten groeien en nog succesvoller te maken. Daar kan ik best een blik van buitenaf en expertise van een coach voor gebruiken. En dat moet mijn bedrijf ineens klaarmaken om er later eventueel ook een overnemer voor te vinden."Lees ook de interviews met andere winnaars op www.trends.be/boostuwbusiness