Bolt is een jonge Belgische start-up op de energiemarkt. Als atypische speler biedt het een energieplatform aan waar de consument zelf in volledige transparantie kiest bij welke energieproducent hij zijn energie wil kopen. "Onze missie is om de samenleving te dienen, en ons steentje bij te dragen aan de volledige transitie naar groene energie", vertelt Rens Van Haute, medeoprichter en COO van Bolt. "Zet ons niet dus in het rijtje van prijsvergelijkers, want daar laten mensen zich nog te vaak vangen aan tijdelijke promoties en onrealistische prijszettingen. Wij kiezen voor een faire prijs voor zowel de producent als de verbruiker." Een strategie die werkt, want Bolt groeit en uit rapporten van de CREG (2020) blijkt dat Bolt zelfs zonder die promoties bij de goedkopere leveranciers hoort.

Transparante keuze

De consument kan op het platform jaarlijks op basis van zijn verbruik kiezen bij welke producent hij groene elektriciteit wil afnemen. "Wij zijn daar volledig transparant in. Klanten kunnen op onze website elke producent zien en hoeveel procent energie van zijn totale productie hij nog beschikbaar heeft", zegt Rens Van Haute. Sommige klanten kiezen bewust voor lokale producenten, anderen kijken in eerste instantie naar hoe de energie is opgewekt: zonne-energie, windenergie, biogas of via een waterkrachtcentrale.

Rens Van Haute, medeoprichter en COO van Bolt

Meer service

Als jong bedrijf in een sector doen ze een beroep op de diensten van CRM-specialist Salesforce. Rens Van Haute: "We hadden eerst een andere partner, maar die bleek onvoldoende vertrouwd met de complexiteit van het energiemodel. De tool was ook niet altijd even betrouwbaar en niet in staat om ons datamodel te ondersteunen. Door over te schakelen op Salesforce, konden we onze klanten en producenten een beter service bieden wat voor ons als bedrijf heel strategisch is."

Beter overzicht

Via Salesforce Service Cloud gekoppeld aan Pardot kan Bolt niet alleen een betere klantenservice aanbieden, maar krijgt het bedrijf ook een betere overview van klanten en producenten en hoe die gelinkt zijn aan elkaar. "Met één klik zien we wie er aan wie gelinkt is in één overzichtelijke tool. Via een eigen ontwikkelde API brengen we al onze data onder in de juiste velden in het Salesforce platform, waarna Salesforce dit visueel mooi in beeld kan brengen. Het is niet alleen een uitstekende rapportagetool, maar ook een operation tool."

Internationale trend

Door bewust te kiezen voor een voortrekkersrol en een duurzame aanpak in deze energiebusiness, speelt Bolt perfect in op de noden van de consument. Dat is iets wat Max Swerdlow, country leader van Salesforce in België en Luxemburg, ook bevestigt: "Duurzaamheid is vandaag de dag een zakelijke noodzaak. Consumenten verwachten steeds meer dat het bedrijfsleven een leidende rol zal spelen met duidelijke acties om de Sustainable Development Goals (SDGs) van de Verenigde Naties te bereiken. Bedrijven die gebruik maken van de combinatie van duurzaamheid en technologie hebben volgens studies van onder meer Accenture 2,5 keer meer kans om tot de best presterende bedrijven van morgen te behoren. Door duurzaamheid diep in de kern van onze bedrijven te integreren, zullen onze bedrijven succesvoller worden, samenlevingen rechtvaardiger zijn en onze planeet gezonder."

Bolt Energie neemt op 18 mei deel aan Salesforce's "Transformation Talkshow: Elevate Business as a Platform for Change". Mis dit niet en registreer je nu voor Salesforce Live Benelux.

Bolt is een jonge Belgische start-up op de energiemarkt. Als atypische speler biedt het een energieplatform aan waar de consument zelf in volledige transparantie kiest bij welke energieproducent hij zijn energie wil kopen. "Onze missie is om de samenleving te dienen, en ons steentje bij te dragen aan de volledige transitie naar groene energie", vertelt Rens Van Haute, medeoprichter en COO van Bolt. "Zet ons niet dus in het rijtje van prijsvergelijkers, want daar laten mensen zich nog te vaak vangen aan tijdelijke promoties en onrealistische prijszettingen. Wij kiezen voor een faire prijs voor zowel de producent als de verbruiker." Een strategie die werkt, want Bolt groeit en uit rapporten van de CREG (2020) blijkt dat Bolt zelfs zonder die promoties bij de goedkopere leveranciers hoort.De consument kan op het platform jaarlijks op basis van zijn verbruik kiezen bij welke producent hij groene elektriciteit wil afnemen. "Wij zijn daar volledig transparant in. Klanten kunnen op onze website elke producent zien en hoeveel procent energie van zijn totale productie hij nog beschikbaar heeft", zegt Rens Van Haute. Sommige klanten kiezen bewust voor lokale producenten, anderen kijken in eerste instantie naar hoe de energie is opgewekt: zonne-energie, windenergie, biogas of via een waterkrachtcentrale.Als jong bedrijf in een sector doen ze een beroep op de diensten van CRM-specialist Salesforce. Rens Van Haute: "We hadden eerst een andere partner, maar die bleek onvoldoende vertrouwd met de complexiteit van het energiemodel. De tool was ook niet altijd even betrouwbaar en niet in staat om ons datamodel te ondersteunen. Door over te schakelen op Salesforce, konden we onze klanten en producenten een beter service bieden wat voor ons als bedrijf heel strategisch is."Via Salesforce Service Cloud gekoppeld aan Pardot kan Bolt niet alleen een betere klantenservice aanbieden, maar krijgt het bedrijf ook een betere overview van klanten en producenten en hoe die gelinkt zijn aan elkaar. "Met één klik zien we wie er aan wie gelinkt is in één overzichtelijke tool. Via een eigen ontwikkelde API brengen we al onze data onder in de juiste velden in het Salesforce platform, waarna Salesforce dit visueel mooi in beeld kan brengen. Het is niet alleen een uitstekende rapportagetool, maar ook een operation tool."Door bewust te kiezen voor een voortrekkersrol en een duurzame aanpak in deze energiebusiness, speelt Bolt perfect in op de noden van de consument. Dat is iets wat Max Swerdlow, country leader van Salesforce in België en Luxemburg, ook bevestigt: "Duurzaamheid is vandaag de dag een zakelijke noodzaak. Consumenten verwachten steeds meer dat het bedrijfsleven een leidende rol zal spelen met duidelijke acties om de Sustainable Development Goals (SDGs) van de Verenigde Naties te bereiken. Bedrijven die gebruik maken van de combinatie van duurzaamheid en technologie hebben volgens studies van onder meer Accenture 2,5 keer meer kans om tot de best presterende bedrijven van morgen te behoren. Door duurzaamheid diep in de kern van onze bedrijven te integreren, zullen onze bedrijven succesvoller worden, samenlevingen rechtvaardiger zijn en onze planeet gezonder."