Wie Ingolstadt voorbijrijdt, kan er niet naast kijken. Een metersgroot bord met daarop de slogan 'Vorsprung durch Technik' verwijst naar de technische expertise waar Audi sinds 1971 voor staat. Denk aan de quattro technologie, aan zijn turbo charged motoren of aluminium Space Frame.

Future is an attitude

Vandaag hebben consumenten daar geen boodschap meer aan. Wat voorbij is, is voorbij. Daarom herdefinieert Audi zijn boodschap in 'Future is an attitude'. Volgens Audi-woordvoerster Sofie Luyckx "belichaamt de nieuwe campagneslogan de transformatie van een pure autobouwer naar een duurzame en digitale premiummobiliteitsaanbieder. Het doel is en blijft het leven van de mensen aangenamer te maken door middel van technologie en draait om het potentieel van iets te zien en hoe daar dan toekomstgericht mee om te gaan. Daarmee blijft 'Vorsprung durch Technik' als merkclaim bewaard."

Concept cars voorbode toekomstige mobiliteit

Concreet focust Audi op vier voorbeelden van vooruitgang. Met de AI:ME etaleert Audi zijn visie op de autonome stadswagen voor de toekomst, met maximaal ruimtecomfort en een kleine ecologische voetafdruk. Door het compacte elektrische aandrijfgeheel offreert AI:ME de inzittenden een royaal ruimtecomfort en beschikt daarnaast over een brede waaier van hoogtechnologische communicatie- en entertainment-eigenschappen. AI:ME kan level 4 geautomatiseerd rijden en demonstreert hoe artificiële intelligentie invloed kan hebben op de mobiliteit van morgen. De AI:ME was voor het eerst te zien op Auto Shanghai 2019, off the record is te horen dat het uiteindelijke productiemodel dicht zal aanleunen bij de concept car.

Audi blijft Audi

De singleframe grille is hét handelsmerk van Audi. Die is altijd zwart op een model met een benzine- of dieselmotor omdat het grillerooster open is en lucht doorlaat naar de radiator erachter. Maar hoe moet dat met een elektrische Audi die geen radiator meer heeft? Het designteam onder leiding van Marc Lichte heeft daarop de singleframe op de Audi Q4 e-tron visueel omgekeerd waardoor die vanop afstand herkenbaar is als een Audi, zij het als een elektrische Audi. Head of Design Marc Lichte: "De overgang naar elektrisch autorijden maakt de weg vrij voor innovatief autodesign dat het merkkarakter respecteert maar veel meer rekening houdt met de wensen van de klant."

Innovatieve toepassingen van licht

Licht weegt niets en laat zich niet in de hand nemen maar is voor Audi een belangrijk innovatiegebied. Audi ziet licht als een visie, licht kan een unieke esthetiek en emotionele ervaring creëren. Zo zijn de digitale OLED-achterlichten van de nieuwe Q5 opgesplitst in tegels van elk zes segmenten wat de mogelijkheid biedt verschillende lichtsignaturen te ontwerpen. Nadert een weggebruiker een stilstaande Q5 binnen een afstand van twee meter, lichten alle OLED-segmenten op - bij wijze van een waarschuwing. Een andere toepassing kan erin bestaan dat digitale LED-koplampen symbolen op het wegdek projecteren die andere weggebruikers waarschuwen voor bijvoorbeeld een gevaarlijk glad wegdek.

CO2-neutrale productie

Tegen 2050 wil Audi als bedrijf CO2-neutraal zijn zowel wat ons eigen productieproces aangaat als de keten van toeleveranciers. Sofie Luyckx: "Om die ambitieuze doelstelling te bereiken, focussen wij op verantwoord omgaan met grondstoffen, consequente CO2-reductie en elektrisch autorijden." Audi Brussels geeft alvast het goede voorbeeld met 107.000 vierkante meter aan zonnepalen en warmtevoorziening die is afgedekt met certificaten voor biogas. De onvermijdbare uitstoot wordt gecompenseerd via Carbon Credit projecten. Tegen 2025 zet Audi bovendien 20 nieuwe volledig elektrisch aangedreven modellen in de markt.

Pre-reservaties e-tron GT

In afwachting van de lancering van het seriemodel van de e-tron GT in het voorjaar van 2021 biedt Audi België geïnteresseerden de mogelijkheid een pre-reservatie te doen via de website audi.be. U betaalt een reservatierecht van 2.250 euro waardoor u als een van de eersten uw droomwagen kunt configureren en bestellen. Wie eerst zaait, eerst maait!

De e-tron GT wordt de eerste full electric vierdeurs coupé van Audi, een Gran Turismo zoals die hoort te zijn: luxueus, sportief en razendsnel, het summum van Audi-design en technologie. Inclusief een innovatief 800 Volt-systeem en hightech interieur uit duurzame materialen dat plaats biedt aan vier inzittenden op individuele sportzetels. Door zijn compacte elektrische aandrijflijn beschikt de e-tron GT bovendien over een koffervolume 550 liter.

Meer informatie op www.audi.be

Wie Ingolstadt voorbijrijdt, kan er niet naast kijken. Een metersgroot bord met daarop de slogan 'Vorsprung durch Technik' verwijst naar de technische expertise waar Audi sinds 1971 voor staat. Denk aan de quattro technologie, aan zijn turbo charged motoren of aluminium Space Frame.Vandaag hebben consumenten daar geen boodschap meer aan. Wat voorbij is, is voorbij. Daarom herdefinieert Audi zijn boodschap in 'Future is an attitude'. Volgens Audi-woordvoerster Sofie Luyckx "belichaamt de nieuwe campagneslogan de transformatie van een pure autobouwer naar een duurzame en digitale premiummobiliteitsaanbieder. Het doel is en blijft het leven van de mensen aangenamer te maken door middel van technologie en draait om het potentieel van iets te zien en hoe daar dan toekomstgericht mee om te gaan. Daarmee blijft 'Vorsprung durch Technik' als merkclaim bewaard."Concreet focust Audi op vier voorbeelden van vooruitgang. Met de AI:ME etaleert Audi zijn visie op de autonome stadswagen voor de toekomst, met maximaal ruimtecomfort en een kleine ecologische voetafdruk. Door het compacte elektrische aandrijfgeheel offreert AI:ME de inzittenden een royaal ruimtecomfort en beschikt daarnaast over een brede waaier van hoogtechnologische communicatie- en entertainment-eigenschappen. AI:ME kan level 4 geautomatiseerd rijden en demonstreert hoe artificiële intelligentie invloed kan hebben op de mobiliteit van morgen. De AI:ME was voor het eerst te zien op Auto Shanghai 2019, off the record is te horen dat het uiteindelijke productiemodel dicht zal aanleunen bij de concept car.De singleframe grille is hét handelsmerk van Audi. Die is altijd zwart op een model met een benzine- of dieselmotor omdat het grillerooster open is en lucht doorlaat naar de radiator erachter. Maar hoe moet dat met een elektrische Audi die geen radiator meer heeft? Het designteam onder leiding van Marc Lichte heeft daarop de singleframe op de Audi Q4 e-tron visueel omgekeerd waardoor die vanop afstand herkenbaar is als een Audi, zij het als een elektrische Audi. Head of Design Marc Lichte: "De overgang naar elektrisch autorijden maakt de weg vrij voor innovatief autodesign dat het merkkarakter respecteert maar veel meer rekening houdt met de wensen van de klant."Licht weegt niets en laat zich niet in de hand nemen maar is voor Audi een belangrijk innovatiegebied. Audi ziet licht als een visie, licht kan een unieke esthetiek en emotionele ervaring creëren. Zo zijn de digitale OLED-achterlichten van de nieuwe Q5 opgesplitst in tegels van elk zes segmenten wat de mogelijkheid biedt verschillende lichtsignaturen te ontwerpen. Nadert een weggebruiker een stilstaande Q5 binnen een afstand van twee meter, lichten alle OLED-segmenten op - bij wijze van een waarschuwing. Een andere toepassing kan erin bestaan dat digitale LED-koplampen symbolen op het wegdek projecteren die andere weggebruikers waarschuwen voor bijvoorbeeld een gevaarlijk glad wegdek.Tegen 2050 wil Audi als bedrijf CO2-neutraal zijn zowel wat ons eigen productieproces aangaat als de keten van toeleveranciers. Sofie Luyckx: "Om die ambitieuze doelstelling te bereiken, focussen wij op verantwoord omgaan met grondstoffen, consequente CO2-reductie en elektrisch autorijden." Audi Brussels geeft alvast het goede voorbeeld met 107.000 vierkante meter aan zonnepalen en warmtevoorziening die is afgedekt met certificaten voor biogas. De onvermijdbare uitstoot wordt gecompenseerd via Carbon Credit projecten. Tegen 2025 zet Audi bovendien 20 nieuwe volledig elektrisch aangedreven modellen in de markt. Meer informatie op www.audi.be