Rum in een ander jasje

153 jaar Bacardi, dat moest gevierd worden met een nieuwe look &feel. De nieuwe fles werd ontworpen met het oog op de geschiedenis van het merk en de tijdloze kwaliteit van de drank.

Bacardi behoort tot ‘s werelds meest populaire dranken en is een vaste waarde in de beste bars ter wereld. Voor het nieuwe ontwerp werd de hulp ingeroepen van enkele van ‘s werelds beste barmannen. De nieuwe fles – nog steeds in het klassieke Georgia Green – is slanker en hoger en op die manier makkelijker in gebruik.

Met de nieuwe verpakking krijgen de verschillende rums ook een nieuwe naam, gebaseerd op de originele Spaanse benaming. Superior, Gold en Black worden respectievelijk Carta Blanca, Carta Oro en Carta Negra .

Om de lancering van de nieuwe BACARDÍ identiteit kracht bij te zetten, werd een kortfilm gerealiseerd met onder andere Maestro de Ron Juan Piñera en Steve Schneider, barman van de New Yorkse cocktailbar Employees Only. De muziek is van de hand van DJ/Producer Hudson Mohawke.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content