Traditioneel is de paasperiode erg druk voor chocolatiers, ijssalons en patissiers. En hoewel zij als voedingswinkels de deuren mogen openhouden, blijven klanten weg. Daarom was de nood aan een online platform groot, zodat de verloren inkomsten door het coronavirus toch deels gerecupereerd kunnen worden.

Op het platform, dat chocolademerk Callebaut ontwikkelde, kunnen alle chocolatiers in België zich aansluiten en aangeven welke diensten zij aanbieden. Dat kan de mogelijkheid om online of telefonisch te bestellen, levering aan huis zijn of afhalen in de winkel.

Consumenten kunnen dan weer in enkele klikken een lokale chocoladewinkel of patissier in de buurt vinden. De bedoeling is om de artisanale chocolatiers in ons land extra te ondersteunen, nu de paasklokken in aantocht zijn.

'Pasen is voor onze chocolatiers één van de drukste periodes van het jaar, en voor sommigen zelfs goed voor 30 procent van hun omzet. Vele chocolatiers zijn al weken met de voorbereidingen bezig. Ook andere feestgelegenheden zoals Moeder- en Vaderdag zijn in aantocht', zegt Kristof Bastiaens, commercieel directeur Barry Callebaut Gourmet Benelux. 'Door zich aan te sluiten bij het platform kunnen artisanale chocolatiers hun klanten in deze periode van social distancing blijven bereiken, en kan de Belg blijven genieten van Belgische paaseitjes en chocolade.'

Vrijdag zijn al meer dan zeventig Belgische chocolatiers ingeschreven op het platform. Het ondersteunt ook chocolatiers in zeven andere landen.

Traditioneel is de paasperiode erg druk voor chocolatiers, ijssalons en patissiers. En hoewel zij als voedingswinkels de deuren mogen openhouden, blijven klanten weg. Daarom was de nood aan een online platform groot, zodat de verloren inkomsten door het coronavirus toch deels gerecupereerd kunnen worden.Op het platform, dat chocolademerk Callebaut ontwikkelde, kunnen alle chocolatiers in België zich aansluiten en aangeven welke diensten zij aanbieden. Dat kan de mogelijkheid om online of telefonisch te bestellen, levering aan huis zijn of afhalen in de winkel.Consumenten kunnen dan weer in enkele klikken een lokale chocoladewinkel of patissier in de buurt vinden. De bedoeling is om de artisanale chocolatiers in ons land extra te ondersteunen, nu de paasklokken in aantocht zijn. 'Pasen is voor onze chocolatiers één van de drukste periodes van het jaar, en voor sommigen zelfs goed voor 30 procent van hun omzet. Vele chocolatiers zijn al weken met de voorbereidingen bezig. Ook andere feestgelegenheden zoals Moeder- en Vaderdag zijn in aantocht', zegt Kristof Bastiaens, commercieel directeur Barry Callebaut Gourmet Benelux. 'Door zich aan te sluiten bij het platform kunnen artisanale chocolatiers hun klanten in deze periode van social distancing blijven bereiken, en kan de Belg blijven genieten van Belgische paaseitjes en chocolade.' Vrijdag zijn al meer dan zeventig Belgische chocolatiers ingeschreven op het platform. Het ondersteunt ook chocolatiers in zeven andere landen.