De toewijzing voor het order van circa 500 miljoen euro voor het Europese beveiligingssysteem ETCS zit volgens de kranten in de laatste rechte lijn. De procedure loopt al langer dan een jaar. Voor Alstom zou de nederlaag zwaar aankomen. De Fransen hebben immers een vestiging in Charleroi, met ruim 1.000 werknemers, die dient als competentie- en kenniscentrum voor het ETCS-systeem. Tegen 2022 wil spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel alle grote lijnen van het Belgische spoornet uitrusten met ETCS2, het nieuwe beveiligingssysteem dat op termijn in heel Europa de standaard wordt. (Belga)

De toewijzing voor het order van circa 500 miljoen euro voor het Europese beveiligingssysteem ETCS zit volgens de kranten in de laatste rechte lijn. De procedure loopt al langer dan een jaar. Voor Alstom zou de nederlaag zwaar aankomen. De Fransen hebben immers een vestiging in Charleroi, met ruim 1.000 werknemers, die dient als competentie- en kenniscentrum voor het ETCS-systeem. Tegen 2022 wil spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel alle grote lijnen van het Belgische spoornet uitrusten met ETCS2, het nieuwe beveiligingssysteem dat op termijn in heel Europa de standaard wordt. (Belga)