Sanoma: “Humo is aantrekkelijke uitbreiding van onze portefeuille”

(Belga) “Humo is een aantrekkelijke uitbreiding van onze portefeuille”, zegt Hans Cools, CEO van Sanoma. Humo komt na de deal tussen Telenet en De Vijver Media weer honderd procent in handen van Finse Sanoma, dat verschillende andere Belgische magazines in portefeuille heeft waarvoor het een koper zoekt.

Je zou denken dat Humo van een mooie zwaan is verworden tot het lelijke eendje waar niemand nog naar omkijkt, maar dat is niet de appreciatie van Hans Cools. Die klinkt heel erg enthousiast. “Humo is een iconisch merk in de Vlaamse magazinemarkt. Bovendien zijn de mensen van Humo op dit eigenste moment zeer sterk bezig op het vlak van digitalisering, met het lanceren van een eigen app en het integreren van de sociale media”, zegt Cools. Er is nochtans een periode geweest dat de relatie tussen Humo en Sanoma bepaald moeilijk lag. “Dat was in een andere periode en met andere mensen”, zegt Hans Cools. “We zitten nu in een nieuwe fase van de evolutie en ik heb er alle vertrouwen in dat die fase vlot zal verlopen. We zijn volop bezig om van onze sterke tijdschriften een breder merk te maken, en Humo is daar zelfs héél hard mee bezig. Maar dat alles neemt niet weg, dat we omwille van de strategic review die we bij Sanoma-België momenteel ondernemen, moeten kijken hoe we op de markt actief zullen blijven.” (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content