Op maandag 18 november gaf minister van Consumenten Johan Vande Lanotte de aftrap van de campagne "Durf vergelijken". Twee weken later blijkt de campagne een succes: in totaal werden er tijdens de campagne meer dan 360.000 simulaties uitgevoerd. Dat is op twee weken tijd meer dan het dubbele van het totaal aantal simulaties in 2012 (157.000) en evenveel als het aantal prijsvergelijkingen in 2010, 2011 en 2012 samen. De campagne lokte ook duizenden burgers naar één van de zitdagen in de deelnemende gemeenten. Dat bewijst volgens de FOD Economie dat er nood was aan hulp en informatie over hoe de vergelijking te maken tussen de verschillende tariefformules. Vooral oudere mensen kwamen langs. "Dat was ook het doelpubliek dat we met deze campagne voor ogen hadden", stelt de FOD Economie. (Belga)

Op maandag 18 november gaf minister van Consumenten Johan Vande Lanotte de aftrap van de campagne "Durf vergelijken". Twee weken later blijkt de campagne een succes: in totaal werden er tijdens de campagne meer dan 360.000 simulaties uitgevoerd. Dat is op twee weken tijd meer dan het dubbele van het totaal aantal simulaties in 2012 (157.000) en evenveel als het aantal prijsvergelijkingen in 2010, 2011 en 2012 samen. De campagne lokte ook duizenden burgers naar één van de zitdagen in de deelnemende gemeenten. Dat bewijst volgens de FOD Economie dat er nood was aan hulp en informatie over hoe de vergelijking te maken tussen de verschillende tariefformules. Vooral oudere mensen kwamen langs. "Dat was ook het doelpubliek dat we met deze campagne voor ogen hadden", stelt de FOD Economie. (Belga)