Volgens De Savornin Lohman zijn voor de levering afspraken gemaakt, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) die contractuele verplichtingen niet na. Na een reeks van incidenten besloot eind mei eerst de Belgische maatschappij en kort daarop de Nederlandse Spoorwegen te stoppen met de hogesnelheidstrein Fyra. Beide spoorwegmaatschappijen claimen dat de V250 kampt met allerlei technische mankementen. Volgens NS laat de trein "buitensporig veel fouten" zien. Bovendien vinden de spoorbedrijven dat AnsaldoBreda geen zicht heeft geboden op oplossingen. NS heeft tot nu toe 120 miljoen euro aan 9 treinen uitgegeven en nog eens 80 miljoen is vastgelegd in een bankgarantie. "De betalingen gaan in tranches. Een trein kost ongeveer 20 miljoen euro. Sommige zijn volledig betaald, andere voor een gedeelte", legt een woordvoerder van de NS uit. (Belga)

Volgens De Savornin Lohman zijn voor de levering afspraken gemaakt, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) die contractuele verplichtingen niet na. Na een reeks van incidenten besloot eind mei eerst de Belgische maatschappij en kort daarop de Nederlandse Spoorwegen te stoppen met de hogesnelheidstrein Fyra. Beide spoorwegmaatschappijen claimen dat de V250 kampt met allerlei technische mankementen. Volgens NS laat de trein "buitensporig veel fouten" zien. Bovendien vinden de spoorbedrijven dat AnsaldoBreda geen zicht heeft geboden op oplossingen. NS heeft tot nu toe 120 miljoen euro aan 9 treinen uitgegeven en nog eens 80 miljoen is vastgelegd in een bankgarantie. "De betalingen gaan in tranches. Een trein kost ongeveer 20 miljoen euro. Sommige zijn volledig betaald, andere voor een gedeelte", legt een woordvoerder van de NS uit. (Belga)