Unizo en NSZ zijn tevreden dat de minister oor heeft naar de problemen die ondernemers met de fiscus ondervinden. "Te pas en te onpas boetes invoeren of verhogen, zonder rekening te houden met oprechte vergissingen, bezorgt ondernemers fiscale frustraties", aldus Unizo. Het NSZ verwijst naar de monsterboetes van 309 procent of de verhoging van de liquidatiebonus, die na de aankondiging alweer zijn bijgestuurd. "Die werden door de ondernemers gepercipieerd als pestmaatregelen", luidt het. Ondernemers vragen aan de fiscus om meteen met goed uitgewerkte regels te komen, na overleg. "Op die manier is er meer rechtszekerheid en wordt ook een draagvlak gecreëerd", aldus NSZ. Unizo wijst ook op de vele verschillen, naargelang regio of niveau. "Over verschillende domeinen en niveaus heen zouden best dezelfde definities, regels en grensbedragen worden gebruikt (...) Ook de controlefrequentie zou moeten worden geüniformiseerd", zegt de ondernemersorganisatie. Om ondernemers te informeren en sensibiliseren, kan de fiscus het best moderne communicatiemiddelen gebruiken, is nog een suggestie. (Belga)

Unizo en NSZ zijn tevreden dat de minister oor heeft naar de problemen die ondernemers met de fiscus ondervinden. "Te pas en te onpas boetes invoeren of verhogen, zonder rekening te houden met oprechte vergissingen, bezorgt ondernemers fiscale frustraties", aldus Unizo. Het NSZ verwijst naar de monsterboetes van 309 procent of de verhoging van de liquidatiebonus, die na de aankondiging alweer zijn bijgestuurd. "Die werden door de ondernemers gepercipieerd als pestmaatregelen", luidt het. Ondernemers vragen aan de fiscus om meteen met goed uitgewerkte regels te komen, na overleg. "Op die manier is er meer rechtszekerheid en wordt ook een draagvlak gecreëerd", aldus NSZ. Unizo wijst ook op de vele verschillen, naargelang regio of niveau. "Over verschillende domeinen en niveaus heen zouden best dezelfde definities, regels en grensbedragen worden gebruikt (...) Ook de controlefrequentie zou moeten worden geüniformiseerd", zegt de ondernemersorganisatie. Om ondernemers te informeren en sensibiliseren, kan de fiscus het best moderne communicatiemiddelen gebruiken, is nog een suggestie. (Belga)