Zet uw kmo op Facebook

Niet alleen grote bedrijven hebben baat bij een pagina op de populaire netwerksites. Ook kmo’s kunnen op die manier communiceren met hun klanten. Hoe trekt u publiek?

Maak promotie. Zet een link naar uw Facebook-pagina op uw website. Plaats eventueel ‘Vind ik leuk’-knoppen, vermeld uw pagina in uw blogberichten. Zet de Facebook-pagina op uw visitekaartjes en vermeld ze eventueel in uw brochures.

Duid een verantwoordelijke aan. Iemand moet deze pagina onderhouden of ze zal een stille dood sterven. Hebt u geen medewerker die dat kan doen, besteed de opdracht dan uit aan een socialmediamanager.

Voeg een foto toe en post het bericht in de voormiddag. Facebook-gebruikers klikken 54 procent meer op een bericht als er een foto aan vasthangt. Een bericht dat in de voormiddag wordt gepost, krijgt 65 procent meer kliks dan één die in de namiddag wordt gepost.

Praat niet altijd over uzelf. Bied uw fans interessante content aan die ze leuk vinden en graag delen met hun onlinevrienden. Vraag naar hun mening en ga een dialoog aan.

Creëer nieuwswaarde. Concentreer uw berichten op alles wat relevant, nieuw en interessant is. Zoals de nieuwste trends in uw niche. U kunt uw fans belonen met bijvoorbeeld speciale deals of kortingen. Maar overdrijf niet met het aantal berichten.

Update al uw netwerken met één klik. Zit u ook op Twitter, LinkedIn en andere netwerksites, dan kunt u software gebruiken die met één klik verscheidene accounts tegelijk update. HootSuite is er zo één.

Optimaliseer uw updates voor zoekmachines. Verwerk zoektermen in uw berichten, zodat u tevoorschijn komt in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google en Bing.

Bron: Primerasolutions.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content