" Merchandising doet het nog altijd heel goed en dat opent voor echte fanaten een nieuwe mogelijkheid om te tonen dat ze ergens fan van zijn", is het idee van Lescrinier. Starskie, onderdeel van de bvba Bensky en Mitch uit Zwijndrecht, werkt in vier categorieën: film, muziek, tv-series en games.

Het bedrijf verdeelt merchandiseproducten, zoals sleutelhangers, posters of koffietassen, van internationale bedrijven die de rechten hebben op franchises over Belgische winkels en tankstations. Daarbij speelt het vooral in op hypes. "Ik wil de beleving completer maken", vertelt Lescrinier. "Toen bijvoorbeeld de Star Wars-film uitkwam in België, zat er een bon bij de krant waarmee mensen voor een goedkopere prijs een poster van Star Wars konden kopen. Zo probeer ik constant in te spelen op de juiste entertainmentmomenten."

Regionale producten en doelgroepmarketing

Starskie onderscheidt zich naar eigen zeggen van buitenlandse spelers door ook sterk in te zetten op regionale producten en doelgroepmarketing. "Ik werk nu bijvoorbeeld aan een project waarbij twaalfjarigen een ondersteunend pakket met schoolmateriaal meekrijgen voor de middelbare school, in samenwerking met andere bedrijven. Of Vlaamse artiesten kunnnen via Starskie hun marketing goedkoper laten maken, dankzij de zakenrelaties die ik opbouwde. Ik geef hun verkoop een boost door hun producten te verdelen over retailketens."

Benoit Lescrinier richtte Starskie een half jaar geleden op, samen met Michael Delamper, maar die besliste na enkele maanden een andere weg in te slaan. De eerste financiering was een combinatie van eigen inbreng, een eigen lening en een win-winlening van familieleden. De starter werkt nog volop aan de opbouw van het bedrijf, maar er melden zich meer en meer geïnteresseerden om samen te werken. "De webshop heb ik na het afhaken van mijn collega even on hold moeten zetten, maar binnenkort zal die er zeker opnieuw staan", zegt Lescrinier.

Ruben Van Lent

" Merchandising doet het nog altijd heel goed en dat opent voor echte fanaten een nieuwe mogelijkheid om te tonen dat ze ergens fan van zijn", is het idee van Lescrinier. Starskie, onderdeel van de bvba Bensky en Mitch uit Zwijndrecht, werkt in vier categorieën: film, muziek, tv-series en games.Het bedrijf verdeelt merchandiseproducten, zoals sleutelhangers, posters of koffietassen, van internationale bedrijven die de rechten hebben op franchises over Belgische winkels en tankstations. Daarbij speelt het vooral in op hypes. "Ik wil de beleving completer maken", vertelt Lescrinier. "Toen bijvoorbeeld de Star Wars-film uitkwam in België, zat er een bon bij de krant waarmee mensen voor een goedkopere prijs een poster van Star Wars konden kopen. Zo probeer ik constant in te spelen op de juiste entertainmentmomenten." Starskie onderscheidt zich naar eigen zeggen van buitenlandse spelers door ook sterk in te zetten op regionale producten en doelgroepmarketing. "Ik werk nu bijvoorbeeld aan een project waarbij twaalfjarigen een ondersteunend pakket met schoolmateriaal meekrijgen voor de middelbare school, in samenwerking met andere bedrijven. Of Vlaamse artiesten kunnnen via Starskie hun marketing goedkoper laten maken, dankzij de zakenrelaties die ik opbouwde. Ik geef hun verkoop een boost door hun producten te verdelen over retailketens." Benoit Lescrinier richtte Starskie een half jaar geleden op, samen met Michael Delamper, maar die besliste na enkele maanden een andere weg in te slaan. De eerste financiering was een combinatie van eigen inbreng, een eigen lening en een win-winlening van familieleden. De starter werkt nog volop aan de opbouw van het bedrijf, maar er melden zich meer en meer geïnteresseerden om samen te werken. "De webshop heb ik na het afhaken van mijn collega even on hold moeten zetten, maar binnenkort zal die er zeker opnieuw staan", zegt Lescrinier. Ruben Van Lent