De overgrote meerderheid, 8 op 10, trok er een week tot twee weken tussenuit. 1 op 8 nam 3 weken. Bijna 8 op 10 bleef wel bereikbaar tijdens zijn of haar vakantie.

"De ondernemingen sluiten, kan niet altijd zomaar. Bovendien blijven de mails of de brieven toekomen. Twee weken wachten om een klant te antwoorden, is soms moeilijk. Ondernemers zijn en blijven de enige verantwoordelijke voor hun zaak", zegt Unizo-topman Karel Van Eetvelt.

Unizo deed in 2010, 2012, 2013 en 2014 een gelijkaardige bevraging. In 2010 nam nog 71% vakantie.

8 op 10 ondernemers die wel de zaak sloot tijdens de vakantie, nam extra maatregelen tegen inbraak. Zoals iemand inschakelen die de onderneming regelmatig controleert, of ervoor zorgen dat het lijkt alsof er bedrijvigheid is. 1 op 5 liet speciaal een alarminstallatie plaatsen. (De Zondag/ bd)

De overgrote meerderheid, 8 op 10, trok er een week tot twee weken tussenuit. 1 op 8 nam 3 weken. Bijna 8 op 10 bleef wel bereikbaar tijdens zijn of haar vakantie."De ondernemingen sluiten, kan niet altijd zomaar. Bovendien blijven de mails of de brieven toekomen. Twee weken wachten om een klant te antwoorden, is soms moeilijk. Ondernemers zijn en blijven de enige verantwoordelijke voor hun zaak", zegt Unizo-topman Karel Van Eetvelt.Unizo deed in 2010, 2012, 2013 en 2014 een gelijkaardige bevraging. In 2010 nam nog 71% vakantie.8 op 10 ondernemers die wel de zaak sloot tijdens de vakantie, nam extra maatregelen tegen inbraak. Zoals iemand inschakelen die de onderneming regelmatig controleert, of ervoor zorgen dat het lijkt alsof er bedrijvigheid is. 1 op 5 liet speciaal een alarminstallatie plaatsen. (De Zondag/ bd)