Doe het belangrijkste eerst. Wanneer u 's morgens aankomt op het werk, hebt u waarschijnlijk de meeste energie en de minste afleiding. Beslis de avond ervoor welke taak uw volle aandacht het meest verdient. Voer die taak uit gedurende maximaal negentig minuten.

Werk als een sprinter. Wie de hele dag door constant werkt, ziet zijn energiepeil dalen naarmate de tijd vordert. Door regelmatig te pauzeren, brengt u de reserves weer op peil.

Check uw humeur. Als het werk te veel van ons begint te eisen, krijgen we negatieve emoties. We worden impulsiever en denken minder na. Misschien voelt u zich moe, overbelast, bedreigd of hebt u gewoon honger. Stel uzelf de vraag: waarom voel ik me zo en wat kan ik doen om me beter te voelen?

Maak tijd voor niet-dringende zaken. Door de hele dag te focussen op dringende zaken, verliest u andere belangrijke dingen uit het oog: relaties onderhouden, een strategie uitwerken, creatief denken...

Slaap voldoende. Leg uw bedtijd vast en begin ten minste 45 minuten daarvoor uw activiteit aan te passen. 98 procent van de mensheid heeft zeven tot acht uur slaap nodig, en zelfs een klein gebrek kan leiden tot een verlies aan helderheid, creativiteit, veerkracht en kwaliteit.

Bron: Hbr.org

Doe het belangrijkste eerst. Wanneer u 's morgens aankomt op het werk, hebt u waarschijnlijk de meeste energie en de minste afleiding. Beslis de avond ervoor welke taak uw volle aandacht het meest verdient. Voer die taak uit gedurende maximaal negentig minuten. Werk als een sprinter. Wie de hele dag door constant werkt, ziet zijn energiepeil dalen naarmate de tijd vordert. Door regelmatig te pauzeren, brengt u de reserves weer op peil. Check uw humeur. Als het werk te veel van ons begint te eisen, krijgen we negatieve emoties. We worden impulsiever en denken minder na. Misschien voelt u zich moe, overbelast, bedreigd of hebt u gewoon honger. Stel uzelf de vraag: waarom voel ik me zo en wat kan ik doen om me beter te voelen? Maak tijd voor niet-dringende zaken. Door de hele dag te focussen op dringende zaken, verliest u andere belangrijke dingen uit het oog: relaties onderhouden, een strategie uitwerken, creatief denken... Slaap voldoende. Leg uw bedtijd vast en begin ten minste 45 minuten daarvoor uw activiteit aan te passen. 98 procent van de mensheid heeft zeven tot acht uur slaap nodig, en zelfs een klein gebrek kan leiden tot een verlies aan helderheid, creativiteit, veerkracht en kwaliteit. Bron: Hbr.org