Trends Voordelen
Shop
Abonneer
Trends Z
Beleggen
Beleggen Live
Adviezen voor beleggen
Beleggen voor beginners
Chat Trends Beleggen
Onze portefeuille
Checklists
Brusselse aandelen
Internationale aandelen
Obligaties
Opties, derivaten & grondstoffen
Cryptomunten
Belastingaangifte
Nieuws
Ondernemen
Starter van de week
Macro-economie & beleid
Inspiratie
Duurzaamheid
Clever Together
AI innovators
Kern van de zaak
Geld en Immo
Belastingaangifte
Immo
Vastgoedgids
Sparen
Belastingen
Pensioen
Consumeren
Verzekeren
Rechten
Investeren
Opinie
Events
CFO of the Year
Trends Gazellen
Trends Impact Awards
Trends Investment Summit Benelux
Trends Winter University
Video
Podcasts
Trends Z
Beleggen
Belastingaangifte
Nieuws
Geld en Immo
Opinie
Events
Abonneer
Trends Z
Beleggen Live
Adviezen voor beleggen
Beleggen voor beginners
Chat Trends Beleggen
Onze portefeuille
Checklists
Brusselse aandelen
Internationale aandelen
Obligaties
Opties, derivaten & grondstoffen
Cryptomunten
Beleggen
Belastingaangifte
Ondernemen
Starter van de week
Macro-economie & beleid
Inspiratie
Duurzaamheid
Clever Together
AI innovators
Kern van de zaak
Nieuws
Belastingaangifte
Immo
Vastgoedgids
Sparen
Belastingen
Pensioen
Consumeren
Verzekeren
Rechten
Investeren
Geld en Immo
Opinie
CFO of the Year
Trends Gazellen
Trends Impact Awards
Trends Investment Summit Benelux
Trends Winter University
Events
Video
Podcasts
Trends Voordelen
Shop
Abonneer
Nieuws
Een sportieve hybride uit Luik
© Raphaël Demaret
Benny Debruyne
Redacteur van Trends
Redacteur van Trends
13-09-2013, 12:28
Bijgewerkt op: 20-07-2022, 07:15
2
min leestijd
Een Luiks bedrijf levert het koetswerk van de hybride Imperia, maar de gietvormen komen uit Noord-Frankrijk. De elegante Imperia valt op door zijn retrolijn en fraaie welvingen.
© Raphaël Demaret
De ophanging met dubbele, boven elkaar liggende driehoeken is geïnspireerd op raceauto’s. Het buisvormige chassis wordt nu nog in Luik gemaakt, maar op termijn wil de kmo met onderaannemers werken.
© Raphaël Demaret
Het bijzonderste kenmerk van de Imperia is de hybride motor. Een verbrandingsmotor en een elektrische motor leveren samen een vermogen dat niet moet onderdoen voor een Porsche.
© Raphaël Demaret
Deze Engelse elektrische motor heeft 60 kilometer autonomie en levert een vermogen van 150 pk. De bestuurder kan kiezen of hij de elektrische of verbrandingsmotor gebruikt, afhankelijk van het traject
© Raphaël Demaret
Deze verbrandingsmotor is een BMW-PSA 1,6 liter turbobenzinemotor met directe injectie (200 pk), dezelfde die in de krachtigste Mini’s zit.
© Raphaël Demaret
De lithium-polymeerbatterijcellen (95 kilo) komen uit Zuid-Korea. De bestuurder kan ze thuis in 4 uur opladen aan een gewoon stopcontact. Dat levert een kostprijs van 1,6 cent per kilometer op.
© Raphaël Demaret
De pre-industriële wagen is het resultaat van tienduizenden uren onderzoek en ontwikkeling. De eerste 50 exemplaren worden grotendeels met de hand gemaakt en kosten 124.900 euro.
© Raphaël Demaret
Fout opgemerkt of meer nieuws?
Meld het hier
Partner Content