VOORDELEN
Nieuwe klanten. U kunt nieuwe klanten aantrekken met een goedkope deal. Intussen blijft u het maximum halen uit bestaande klanten die Groupon niet gebruiken.
Reclame. U kunt op grote schaal uw diensten aanbieden aan mensen die u niet kennen.
Inventaris. U raakt makkelijker de stock kwijt waar weinig vraag naar is.
Relaties. Gebruik Groupon vooral om een klantenrelatie op te bouwen, niet om eenmalige aankopen te stimuleren. Beter een kleine korting voor drie restaurantbezoeken dan een grote reductie voor één bezoek.


NADELEN
Koopjesjagers. Groupon trekt vooral koopjesjagers aan die meestal niet méér spenderen dan de waarde van de bon.
Merkimago. Deals doen soms afbreuk aan het imago en ze maken klanten prijsbewuster.
Inkomsten. Deals genereren weinig vaste klandizie.
Onrendabel. De commissie van Groupon is zo hoog dat de handelaar soms niet uit de kosten komt.
Alternatieven. U kunt zelf een gelijkaardige promotie voorstellen die u minder kost, bijvoorbeeld op een fanpagina op Facebook.

Bron: Inc.com

VOORDELEN Nieuwe klanten. U kunt nieuwe klanten aantrekken met een goedkope deal. Intussen blijft u het maximum halen uit bestaande klanten die Groupon niet gebruiken. Reclame. U kunt op grote schaal uw diensten aanbieden aan mensen die u niet kennen. Inventaris. U raakt makkelijker de stock kwijt waar weinig vraag naar is. Relaties. Gebruik Groupon vooral om een klantenrelatie op te bouwen, niet om eenmalige aankopen te stimuleren. Beter een kleine korting voor drie restaurantbezoeken dan een grote reductie voor één bezoek. NADELEN Koopjesjagers. Groupon trekt vooral koopjesjagers aan die meestal niet méér spenderen dan de waarde van de bon. Merkimago. Deals doen soms afbreuk aan het imago en ze maken klanten prijsbewuster. Inkomsten. Deals genereren weinig vaste klandizie. Onrendabel. De commissie van Groupon is zo hoog dat de handelaar soms niet uit de kosten komt. Alternatieven. U kunt zelf een gelijkaardige promotie voorstellen die u minder kost, bijvoorbeeld op een fanpagina op Facebook. Bron: Inc.com