U kunt zich abonneren op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

"Op een avond filosofeerde ik in Londen met Tyler Brulé, bezieler en hoofdredacteur van Monocle. Het Britse magazine verschijnt tien keer per jaar, en dekt brede thema's, van design tot internationaal beleid. Onze disgenoten waren druk doende met Twitter, Facebook, of kwetterden er duchtig op los. Tyler Brulé vertrouwde me op een gegeven moment toe dat er niets beter was dan 'the old school values'. Go to the essence. We zijn allen enorm gedreven om vooruit te lopen. Maar voor we het goed en wel beseffen, geraken we verstrikt in het tapijt en zijn we de essentie kwijt."

"Met Delvaux moesten we de Parijse merken niet beginnen na te doen, we moesten niet trachten één of ander pseudo-hip merk te worden. Neen: terug naar de essentie was de boodschap. Want met Delvaux hadden we iets in handen dat uitzonderlijk was, onze ateliers, onze vakkennis. We hebben die basis weer aangegrepen en van daaruit zijn we gegroeid. Nooit proberen je anders voor te doen, werk op jouw kracht. Bij Bulo is het geen ander verhaal. Het is uiteraard heel verleidelijk om voortdurend in nieuwe designs, nieuwe snufjes, te verglijden. Maar wanneer ik kijk naar het patrimonium van Bulo met het werk van Jules Wabbes, naar de collecties van Ibens Bataille en Bram Boo, weet ik dat we veel in handen hebben."

Bron: Trends

"Op een avond filosofeerde ik in Londen met Tyler Brulé, bezieler en hoofdredacteur van Monocle. Het Britse magazine verschijnt tien keer per jaar, en dekt brede thema's, van design tot internationaal beleid. Onze disgenoten waren druk doende met Twitter, Facebook, of kwetterden er duchtig op los. Tyler Brulé vertrouwde me op een gegeven moment toe dat er niets beter was dan 'the old school values'. Go to the essence. We zijn allen enorm gedreven om vooruit te lopen. Maar voor we het goed en wel beseffen, geraken we verstrikt in het tapijt en zijn we de essentie kwijt." "Met Delvaux moesten we de Parijse merken niet beginnen na te doen, we moesten niet trachten één of ander pseudo-hip merk te worden. Neen: terug naar de essentie was de boodschap. Want met Delvaux hadden we iets in handen dat uitzonderlijk was, onze ateliers, onze vakkennis. We hebben die basis weer aangegrepen en van daaruit zijn we gegroeid. Nooit proberen je anders voor te doen, werk op jouw kracht. Bij Bulo is het geen ander verhaal. Het is uiteraard heel verleidelijk om voortdurend in nieuwe designs, nieuwe snufjes, te verglijden. Maar wanneer ik kijk naar het patrimonium van Bulo met het werk van Jules Wabbes, naar de collecties van Ibens Bataille en Bram Boo, weet ik dat we veel in handen hebben."Bron: Trends