Neem uw eigen snack mee. Neem een vullende, maar caloriearme snack mee naar kantoor. Dan is het makkelijker om zoetigheid te laten liggen. Denk bijvoorbeeld aan Griekse yoghurt met muesli en chocoladeschilfers.

Wees niet te streng. Als u drie dagen per week zorgt voor een eigen snackje, mag u zich de andere twee dagen een beetje laten gaan.

Eet uit een klein bord. Wie eet uit een kleine kom of bord, heeft de indruk dat hij meer heeft gegeten dan eigenlijk het geval is.

Drink iets warms. Weersta de verleiding om naar de snackautomaat te lopen, maar drink liever een warme choco of soep uit de drankautomaat. Dat vult ook, maar bevat veel minder calorieën.

Kies iets zwaars. Als het aantal calorieën ongeveer hetzelfde is, kiest u beter de snack die het meeste weegt.

Bron: Health.com

Neem uw eigen snack mee. Neem een vullende, maar caloriearme snack mee naar kantoor. Dan is het makkelijker om zoetigheid te laten liggen. Denk bijvoorbeeld aan Griekse yoghurt met muesli en chocoladeschilfers. Wees niet te streng. Als u drie dagen per week zorgt voor een eigen snackje, mag u zich de andere twee dagen een beetje laten gaan. Eet uit een klein bord. Wie eet uit een kleine kom of bord, heeft de indruk dat hij meer heeft gegeten dan eigenlijk het geval is. Drink iets warms. Weersta de verleiding om naar de snackautomaat te lopen, maar drink liever een warme choco of soep uit de drankautomaat. Dat vult ook, maar bevat veel minder calorieën. Kies iets zwaars. Als het aantal calorieën ongeveer hetzelfde is, kiest u beter de snack die het meeste weegt. Bron: Health.com