De sleutel tot efficiëntie ligt in… elegantie!

Veel managers proberen hun prestaties te verhogen door sneller te handelen of beter te communiceren. Maar managers kunnen ook vooruitgang boeken door ‘eleganter’ te worden. Daarmee wordt bedoeld dat ze een maximaal effect bereiken met een minimale inspanning.

Geef korte antwoorden. Als een medewerker in uw team een vraag stelt, antwoord dan zo duidelijk en beknopt mogelijk. Dat is pure tijdwinst voor u en voor hem, en zal tot minder misverstanden leiden.

Vereenvoudig het procedé. Vind een manier om de procedés binnen uw team te vereenvoudigen en het werk van elk teamlid zo simpel mogelijk te maken. Dan kunnen zij zich concentreren op wat werkelijk belangrijk is en efficiënter werken.

Observeer en reflecteer alvorens te beslissen. Wanneer er een probleem rijst, moet u eerst proberen de situatie te doorgronden vanuit het standpunt van elke betrokken partij (klant, medewerker, directie…). Daarna kunt u een eenvoudiger oplossing voorstellen dan wanneer u niet eerst goed had nagedacht.

Opmerking: hoewel eenvoud in procedés en oplossingen een manager elegant maken, moet hij erover waken dat hij niet de weg van de minste weerstand kiest.

Bron: Experteer.blog

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content