U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

Stany Boone kreeg zijn beste advies in de jaren tachtig van een veearts die aan het hoofd stond van de kwaliteitscontrole bij de GIB-groep, toen bekend van de GB-supermarkten. "Hij was, zeker voor de voedingssector in die periode, een echte kwaliteitsmissionaris", zegt Boone. "Zijn motto was 'kwaliteit is geen toeval'. Bij Lotus Bakeries was kwaliteit wel altijd een prioriteit geweest, maar ze was veeleer het gevolg van zorgvuldigheid, ons best doen, altijd bij de zaak zijn, enzovoort. Er zat niet echt een systeem achter. Hij heeft mij doen inzien dat die aanpak, gebaseerd en te veel gesteund op de afhankelijkheid van bepaalde personen, zeer kwetsbaar is. Hij benadrukte dat een systematische aanpak de betrouwbaarheid en de kwaliteitsbewaking naar een ander niveau tilt. Gewapend met dat besef is bij Lotus Bakeries een systematische omschakeling ingezet. Dat ging veel verder dan alleen betrouwbare kwaliteit garanderen. We kwamen vrij snel terecht bij kaizen, het concept van voortdurend verbeteren. Kwaliteit was geen gelukkig toeval meer, maar een pijler voor de toekomst van het bedrijf."

Stany Boone kreeg zijn beste advies in de jaren tachtig van een veearts die aan het hoofd stond van de kwaliteitscontrole bij de GIB-groep, toen bekend van de GB-supermarkten. "Hij was, zeker voor de voedingssector in die periode, een echte kwaliteitsmissionaris", zegt Boone. "Zijn motto was 'kwaliteit is geen toeval'. Bij Lotus Bakeries was kwaliteit wel altijd een prioriteit geweest, maar ze was veeleer het gevolg van zorgvuldigheid, ons best doen, altijd bij de zaak zijn, enzovoort. Er zat niet echt een systeem achter. Hij heeft mij doen inzien dat die aanpak, gebaseerd en te veel gesteund op de afhankelijkheid van bepaalde personen, zeer kwetsbaar is. Hij benadrukte dat een systematische aanpak de betrouwbaarheid en de kwaliteitsbewaking naar een ander niveau tilt. Gewapend met dat besef is bij Lotus Bakeries een systematische omschakeling ingezet. Dat ging veel verder dan alleen betrouwbare kwaliteit garanderen. We kwamen vrij snel terecht bij kaizen, het concept van voortdurend verbeteren. Kwaliteit was geen gelukkig toeval meer, maar een pijler voor de toekomst van het bedrijf."