Twitter is een netwerktool waarmee u veel potentiële klanten rechtstreeks kunt bereiken. Maar eerst moeten zij u vinden. Hoe maakt u zichzelf zichtbaar?
Naam. Gebruik een Twitter-naam die zo goed mogelijk de essentie van uw product of dienst weerspiegelt. Zet in uw Twitter-bio trefwoorden die uw bedrijf het beste beschrijven, met een link naar de website.
Aanbod. Plaats hashtags wanneer u uw eigen aanbod promoot. Kies voor een hashtag die het product of de dienst goed vertegenwoordigt en ook veel gehanteerd wordt op Twitter. Check dit door eerst zelf uit te zoeken welke hashtags op uw vakgebied veel gebruikt worden.
Button. Zet een Twitter-button op uw website zodat bezoekers u kunnen blijven volgen. Plaats een Twitter-widget op de site met tweets over uw bedrijf. Plaats links in uw tweets richting blogposts, productpagina’s en website.
Tools. Gebruik tools zoals Twitter Search, Listorious, WeFollow en Twitter Grader om gelijkgestemde Twitter-gebruikers en potentieel geïnteresseerde klanten te vinden. Bloggers zijn ook interessant. Deelnemen aan Twitter-chats, te vinden via de hashtags, is ook een goede manier om met de juiste mensen in contact te komen. Er zijn Twitter-chatgroepen die op basis van hashtags op vaste tijden over bepaalde vakgebieden converseren.
Netwerk. Synchroniseer uw Twitter-account met Facebook- of LinkedIn-pagina’s. Wees hier wel voorzichtig mee, want verschillende doelgroepen hebben behoefte aan verschillende soorten berichten.
Links. Optimaliseer de tweets met behulp van relevante foto-, video- en tekstlinks.
Bron: MT.nl