5 manieren om te profiteren van LinkedIn-groepen

LinkedIn-groepen stellen u in staat om snel en slim nieuwe zakelijke relaties op te bouwen.

Kies de beste groepen. Evalueer uw groepen en focus op de top drie of top vijf waarin uw doelgroep het best vertegenwoordigd is. Denk hierbij aan criteria zoals onderwerp en regio. U kunt u beter groepen selecteren van een paar honderd leden. Op die manier verdwijnt u niet in de massa van een groep met duizenden leden.

Focus op de meest populaire discussies. Het is slim om mee te doen aan de meest populaire discussies door een nuttige bijdrage te leveren. Stel een extra vraag, gebruik nieuwe argumenten of verwijs naar een interessante bron. Populaire discussies staan boven aan de groepspagina.

Opvolgen. U moet uw groepen proactief bezoeken om op de hoogte te blijven. Overweeg ook om discussies een waardering te geven door op ‘Like’ te klikken. Verder kunt u discussies onder de aandacht van uw netwerk brengen door ze te vermelden in uw status update.

Begin uw eigen discussie. Lees de bijdragen van anderen en begrijp hun argumenten, bezwaren en informatiebehoefte. Gebruik deze inzichten om via een eigen discussie zoveel mogelijk waardevolle reacties te krijgen. Als u daarin slaagt, bestempelt LinkedIn u als ‘invloedrijk’.

Start uw eigen groep. Mocht u geen groep vinden die aansluit bij uw doel of interesse, overweeg dan om er zelf een te starten. Als ‘owner’ komt u in contact met nieuwe relaties. Maar u bent ook verantwoordelijk voor het beheer van deze groep. En u zult de groep interessant moeten maken en houden voor anderen.

Bron: MT.nl

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content