Tijdens de zomermaanden ontvangt u enkel op maandag, woensdag en vrijdag een Bizz by Mail in plaats van elke weekdag.

1 Regel je probleem de dag zelf nog

Autopech, de kinderoppas heeft afgebeld of een gestolen tas? Regel de praktische problemen die zulke tegenvallers met zich meebrengen nog dezelfde dag. Bekijk of je een professionele afspraak kunt uitstellen om tijd vrij te maken. Kan dat niet, maak dan in je agenda een afspraak met jezelf om de zaak te regelen. Dat zorgt ervoor dat je er niet de hele dag aan loopt te denken.

2 Ontspan je op het juiste moment

Je hebt een slopende verhuis achter de rug of de ruzie met je wederhelft vertroebelt je geest? Bouw een moment van ontspanning in om te ontstressen. Stap een paar haltes vroeger uit de bus naar je werk en wandel het laatste eind. Richt je blik op de natuur om je gedachten te verzetten. Een andere techniek is over koetjes en kalfjes praten met mensen die je niet zo goed kent: de concièrge, de winkelverkoper of een onbekende op de bus.

3 Bedenk een overgangsritueel

Gezinszorgen of een conflict met vrienden? Probeer een sluis te maken tussen je werkomgeving en je leven thuis. Steeds dezelfde gebaren maken of dezelfde woorden uitspreken wanneer je naar je kantoor gaat, helpt daarbij. Maak van de eerste begroeting bij het binnenkomen van het bedrijfsgebouw het moment waarop je je rol van echtgenoot of ouder laat vallen om die van manager op te nemen. Het lijkt een beetje op een acteur die zich voorbereidt vooraleer hij het podium betreedt.


4 Beeld je het ergste in

Een bekende coachingtechniek om je vertrouwen te herstellen tijdens moeilijke momenten is om een probleem uit te vergroten: bedenk wat er nog allemaal kan fout gaan, maak het zo erg mogelijk. Die overdrijving helpt om de dingen te relativeren.

Bron: L'Entreprise

1 Regel je probleem de dag zelf nogAutopech, de kinderoppas heeft afgebeld of een gestolen tas? Regel de praktische problemen die zulke tegenvallers met zich meebrengen nog dezelfde dag. Bekijk of je een professionele afspraak kunt uitstellen om tijd vrij te maken. Kan dat niet, maak dan in je agenda een afspraak met jezelf om de zaak te regelen. Dat zorgt ervoor dat je er niet de hele dag aan loopt te denken.2 Ontspan je op het juiste momentJe hebt een slopende verhuis achter de rug of de ruzie met je wederhelft vertroebelt je geest? Bouw een moment van ontspanning in om te ontstressen. Stap een paar haltes vroeger uit de bus naar je werk en wandel het laatste eind. Richt je blik op de natuur om je gedachten te verzetten. Een andere techniek is over koetjes en kalfjes praten met mensen die je niet zo goed kent: de concièrge, de winkelverkoper of een onbekende op de bus.3 Bedenk een overgangsritueelGezinszorgen of een conflict met vrienden? Probeer een sluis te maken tussen je werkomgeving en je leven thuis. Steeds dezelfde gebaren maken of dezelfde woorden uitspreken wanneer je naar je kantoor gaat, helpt daarbij. Maak van de eerste begroeting bij het binnenkomen van het bedrijfsgebouw het moment waarop je je rol van echtgenoot of ouder laat vallen om die van manager op te nemen. Het lijkt een beetje op een acteur die zich voorbereidt vooraleer hij het podium betreedt.4 Beeld je het ergste inEen bekende coachingtechniek om je vertrouwen te herstellen tijdens moeilijke momenten is om een probleem uit te vergroten: bedenk wat er nog allemaal kan fout gaan, maak het zo erg mogelijk. Die overdrijving helpt om de dingen te relativeren.Bron: L'Entreprise