Jef Poortmans

In deze aflevering van de Trends Podcast gaan we de praktische kant op en leer je hoe je je bedrijf digitaal organiseert van intern samenwerken tot verkopen via Zoom of het verwerken van feedback van de klanten. Het is een opname van een webinar met Leslie Cottenjé, CEO en mede-oprichter van de Belgische Scale-up Hello Customer.

DataNews

Agoria en Sirris slaan de handen in elkaar met accelerator imec.istart om zo een boost te geven aan het Scaleup Vlaanderen-begeleidingsprogramma. Het vernieuwde aanbod voor digitale productbedrijven speelt volgens de initiatiefnemers in op de voornaamste pijnpunten waar startups en scale-ups mee te maken krijgen.

Uit het magazine
Muriel Uytterhaegen

Het grootste deel van het privévermogen dat in de komende twintig à dertig jaar van eigenaar verandert, zal in handen van vrouwen komen. Dat zegt Muriel Uytterhaegen, partner bij We Are Jane, een investeringsfonds voor en door vrouwen.

Uit het magazine

Zelfstandigen hebben de voorbije maanden massaal gebruikgemaakt van coronasteunmaatregelen zoals het overbruggingsrecht en het uitstel van de storting van sociale bijdragen. Het duwde de sociale zekerheid in het rood, maar dat zou tijdelijk zijn. Er is zelfs perspectief op een structurele verbetering van het sociale statuut van de zelfstandigen.

Uit het magazine
Benny Debruyne

In oktober schiet Scaleup Vlaanderen weer uit de startblokken, het begeleidingsprogramma voor beloftevolle bedrijven van Agoria en Sirris. Zij haalden er met imec.istart een derde partner bij. Boven op de coachingprogramma's komen er ook masterclasses en individuele begeleiding. "Het wordt het meest complete programma voor start-ups en scale-ups in Vlaanderen."

Steven Van Belleghem schudde zo'n tien jaar geleden CEO's en kaderleden in binnen- en buitenland wakker met het boek The Conversation Manager, een pleidooi voor sociale media als middel om dichter bij de klant te staan. In zijn vijfde boek, The offer you can't refuse, hamert de marketingexpert onverminderd op het potentieel van technologie en extreme klantgerichtheid. "De hogere eisen van de klant zijn een kans voor lokale bedrijven."