De oersportauto werd in september 1963 voor het eerst aan het publiek getoond op het Autosalon in Frankfurt. Sindsdien zijn de beroemde Duitse 911-bolides, met de motor achterin en de bagageruimte voor, nooit meer uit productie geweest. Inmiddels zijn er meer dan 820.000 exemplaren gemaakt, waarmee de 911 de succesvolste sportauto ter wereld is. "Een ijzersterk ontwerp, wat in vijf decennia nauwelijks is veranderd. De 911 is iets groter geworden, maar de onmiskenbare lijnen van de neus, de motorkap en de dakhelling zijn er altijd in gebleven", zegt Hannie Steeman van de Nederlandse Porsche-importeur Pon's Automobielhandel. Behalve om het ontwerp, wordt de "Elfer", het Duitse koosnaampje voor de 911, ook geroemd om z'n uitstekende rijprestaties en betrouwbaarheid. (Belga)

De oersportauto werd in september 1963 voor het eerst aan het publiek getoond op het Autosalon in Frankfurt. Sindsdien zijn de beroemde Duitse 911-bolides, met de motor achterin en de bagageruimte voor, nooit meer uit productie geweest. Inmiddels zijn er meer dan 820.000 exemplaren gemaakt, waarmee de 911 de succesvolste sportauto ter wereld is. "Een ijzersterk ontwerp, wat in vijf decennia nauwelijks is veranderd. De 911 is iets groter geworden, maar de onmiskenbare lijnen van de neus, de motorkap en de dakhelling zijn er altijd in gebleven", zegt Hannie Steeman van de Nederlandse Porsche-importeur Pon's Automobielhandel. Behalve om het ontwerp, wordt de "Elfer", het Duitse koosnaampje voor de 911, ook geroemd om z'n uitstekende rijprestaties en betrouwbaarheid. (Belga)