Bellens laat in het artikel in De Tijd noteren dat het feit dat klanten door de nieuwe wet sneller kunnen roteren, voor Belgacom in 2012 een winstderving van ongeveer 34 miljoen euro betekent. "En volgend jaar nog meer." Van Overstraeten erkent dat Mobistar veel inspanningen heeft moeten doen om de systemen aan te passen en het personeel in te lichten. "We wisten ook dat de wet initieel voor meer volatiliteit op de markt zou zorgen, maar we verwachten dat die onrust op de markt na verloop van tijd zal stabiliseren. Het betekent dat we nog meer zullen moeten vechten voor klanten, en dat kan enkel de consument ten goede komen." Muls beklemtoont dat BASE al op 15 mei de opzegtermijn en -kosten schrapte. "We vonden dat klanten niet mogen betalen om vrij te zijn." Nog volgens Muls heeft BASE nog niets gemerkt van een verlies ten gevolge van de nieuwe telecomwet. (JDH)

Bellens laat in het artikel in De Tijd noteren dat het feit dat klanten door de nieuwe wet sneller kunnen roteren, voor Belgacom in 2012 een winstderving van ongeveer 34 miljoen euro betekent. "En volgend jaar nog meer." Van Overstraeten erkent dat Mobistar veel inspanningen heeft moeten doen om de systemen aan te passen en het personeel in te lichten. "We wisten ook dat de wet initieel voor meer volatiliteit op de markt zou zorgen, maar we verwachten dat die onrust op de markt na verloop van tijd zal stabiliseren. Het betekent dat we nog meer zullen moeten vechten voor klanten, en dat kan enkel de consument ten goede komen." Muls beklemtoont dat BASE al op 15 mei de opzegtermijn en -kosten schrapte. "We vonden dat klanten niet mogen betalen om vrij te zijn." Nog volgens Muls heeft BASE nog niets gemerkt van een verlies ten gevolge van de nieuwe telecomwet. (JDH)