In een persbericht zegt de vervoersmaatschappij dat de Citaro het beste scoorde op vlak van de zogenaamde "total cost of ownership". Die parameter omvat de totale kost van een bus over zijn hele levensduur. Het gaat onder meer om de aankoopprijs, het onderhoud, het verbruik en de restwaarde. Volgens MIVB-woordvoerder Guy Sablon was het verschil met de concurrentie "duidelijk". De busbouwer begint in oktober met de productie van de 79 gelede bussen, die worden geleverd van december 2013 tot augustus 2014. De capaciteit van die lange bussen bedraagt ongeveer 107 plaatsen. De productie van de 93 standaardbussen gaat in november van start. De eerste nieuwe bussen zouden begin volgend jaar al rijden op het Brusselse net. Het is overigens niet de eerste keer dat de MIVB Mercedes-bussen koopt. (Belga)

In een persbericht zegt de vervoersmaatschappij dat de Citaro het beste scoorde op vlak van de zogenaamde "total cost of ownership". Die parameter omvat de totale kost van een bus over zijn hele levensduur. Het gaat onder meer om de aankoopprijs, het onderhoud, het verbruik en de restwaarde. Volgens MIVB-woordvoerder Guy Sablon was het verschil met de concurrentie "duidelijk". De busbouwer begint in oktober met de productie van de 79 gelede bussen, die worden geleverd van december 2013 tot augustus 2014. De capaciteit van die lange bussen bedraagt ongeveer 107 plaatsen. De productie van de 93 standaardbussen gaat in november van start. De eerste nieuwe bussen zouden begin volgend jaar al rijden op het Brusselse net. Het is overigens niet de eerste keer dat de MIVB Mercedes-bussen koopt. (Belga)