Dirk Jacxsens stoomt door naar top Campofrio

De Bruggeling Dirk Jacxsens (54) is benoemd tot ‘president market challengers division’ bij de Spaanse multinational Campofrio Food Group.

“Mijn belangrijkste opdracht is groei realiseren in specifieke en in nieuwe markten”, zegt Jacxsens.

Met deze promotie stoomt Dirk Jacxens door naar de top van Campofrio. Hij wordt samen met zijn collega Fernando Valdes Bueno de op een na belangrijkste operationele manager van de groep, net onder CEO Robert Sharpe II.

Campofrio Food Group is de grootste Europese speler in ‘processed meat’. De groep draait een geconsolideerde omzet van om en bij 2 miljard euro. In ons land is Campofrio de moedermaatschappij van Imperial, dat onder meer de merken Aoste en Marcassou op de markt brengt.

Jacxsens heeft een bijzondere carrière uitgebouwd. De burgerlijk ingenieur-architect verdiende aanvankelijk vooral zijn sporen als marketeer. Zo werd hij in 1999 door Trends uitgeroepen tot Marketeer van het Jaar. In 2001 kreeg hij de titel van Master Marketeer.

De Vlaming was onder meer actief bij het reclamebureau Vandekerkhove & Co, Corona Lotus, het Amerikaanse Dow Corning en bij Leonidas, waar hij van 2004 tot 2008 algemeen directeur was. Daar haalde een headhunter hem weg om CEO te worden van Imperial Meat Products, het Belgische filiaal van Campofrio Food Products. In 2010 werd hij CEO van de Noord-Europese divisie van de groep. (KC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content