André Duval (Duval Guillaume) onderzoekt zijn toekomst

De medeoprichter van Duval Guillaume heeft er zijn eerste jaar als voorzitter van het reclamebureau opzitten. Maar hij loopt rond met nieuwe plannen. Dat zegt Duval in een interview met het weekblad Trends.

“Ik ontdekte het afgelopen jaar een nieuwe generatie daklozen, zoals ik ze noem. Jongeren die vinden dat het er nog te ouderwets aan toe gaat in de reclamewereld. Hun probleem is dat bedrijven conservatief zijn en meestal geen zaken doen met individuen. Ik kan alleen maar zeggen dat het moeilijk is om aan de verleiding te weerstaan om een platform voor hen te creëren. Het steekt dat we bij Duval Guillaume en in de rest van de reclame-industrie zo hard werken om de digitale competentie te vergroten en daar bijna in afgeremd worden. Geen enkel bureau kan sneller gaan dan zijn klanten. Anders doe je investeringen die niet renderen,” zegt Duval.


Plant hij dan effectief de oprichting van een nieuw bureau dat de concurrentie met Duval Guillaume aangaat? Duval: “Als een kat een koe was, konden we ze melken onder de stoof. Duval Guillaume Antwerp-Modem heeft recent de zeer gewaardeerde award gewonnen voor Digital Agency of the Year 2010. Een nieuw project dringt zich dus niet op. Ik zou het wel bijzonder frustrerend vinden als er niets doorslaggevender gebeurt dan vandaag. Ik ken financiële groepen die de boodschap begrijpen en willen investeren in de merkenbouwers van de toekomst. Vraag is of zij de creatieve industrie beter kunnen omkaderen dan internationale communicatiegroepen dat doen.”

Sj.S.

Het volledige interview met André Duval kunt u lezen in Trends van 25 november.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content