In augustus 2020 trad Simon Suijkerbuijk in dienst van 24Plus, de klantendienst van KBC. Hij werkte eerder in de horeca, maar door corona moest hij een andere wending geven aan zijn carrière. Suijkerbuijk was de horeca ingerold na een afgebroken studie voor leraar in het lager onderwijs. "Ik werkte in een foodbar in de Antwerpse studentenbuurt. Ik deed de bediening en kookte kleine dingen. Het bedrijf groeide en werd ook actief in catering. Ik groeide mee door en runde het bedrijfsrestaurant van de verzekeraar Fidea."
...

In augustus 2020 trad Simon Suijkerbuijk in dienst van 24Plus, de klantendienst van KBC. Hij werkte eerder in de horeca, maar door corona moest hij een andere wending geven aan zijn carrière. Suijkerbuijk was de horeca ingerold na een afgebroken studie voor leraar in het lager onderwijs. "Ik werkte in een foodbar in de Antwerpse studentenbuurt. Ik deed de bediening en kookte kleine dingen. Het bedrijf groeide en werd ook actief in catering. Ik groeide mee door en runde het bedrijfsrestaurant van de verzekeraar Fidea." Was de horeca een droombaan voor u? SIMON SUIJKERBUIJK. "Ik was 25 en ik wilde iets doen waar ik me niet voor hoefde te schamen. De eerste twee jaar van mijn studie had ik succesvol afgerond, maar de praktijk schrok me af. Ik ben een vrij getalenteerde kok en kreeg de kans zonder opleiding in de horeca te stappen. Die heb ik met beide handen gegrepen. Ik heb een bijscholing gevolgd en ben in het bedrijf doorgegroeid. Zonder corona was ik in de horeca gebleven." Toen kwam 13 maart 2020. SUIJKERBUIJK. "Ik kan me die dag nog helder herinneren. Het restaurant ging dicht en we haalden alles wat over veertien dagen slecht zou zijn uit de koelkasten - we waren optimistisch. Normaal zou mijn taak in dat bedrijf eindigen in mei 2021, maar ik werd al eerder ontslagen. Ik kon bij 24Plus als medewerker van de backoffice van KBC Lease starten. Ik stond in voor de administratieve afhandeling van nieuwe leasecontracten. In een jaar heb ik daar veel kansen gekregen. Ik startte in volle coronatijd en werkte van thuis uit. Er kwamen bij 24Plus veel nieuwe medewerkers en ik heb in januari vier nieuwe collega's opgeleid. Ik heb een eigen systeem mogen uitwerken. Dat verliep vlot en daarna heb ik ook bijscholing gegeven aan collega's die er al enige tijd waren. Sinds mei dit jaar ben ik teammanager in opleiding. In september zal ik die functie opnemen. Ik heb nog veel te leren en er komt veel op me af. Maar ik krijg veel steun." Hoe hebt u uw collega's leren kennen, met al dat thuiswerk? SUIJKERBUIJK. "Dat viel goed mee, onder meer met Teams en Skype. We hebben de hele dag contact met elkaar. Je leert elkaar wel kennen, al is het op een andere manier. Sommige collega's heb ik nog nooit in het echt gezien. Je leert dat te accepteren. Fysiek contact is fijn, maar niet 100 procent essentieel om je werk te doen en samen te werken. "Voor mij was het een dubbele stap. Ik had nog nooit een baan gehad waarvoor ik de hele dag moest zitten, en dan moest ik ook nog eens van thuis werken. In mijn vorige baan had ik veel sociale contacten met klanten en leveranciers. Ik zag 50 tot 100 mensen per dag. En toen niemand meer." Zou u nog terug willen naar de horeca? SUIJKERBUIJK. "Het koken en het contact met mensen is fijn, maar de verloning is niet goed en je hebt moeilijke uren. Maar ik sluit niet uit dat ik op een dag naast mijn gewone baan nog iets in de horeca wil doen. Ik volg een koksopleiding in avondschool. Ik heb het nog niet losgelaten."