A lmaar meer zakenlui rekenen voor hun verplaatsingen niet meer op de auto, de trein of de gewone luchtvaart. Zij nemen liever een particulier zakenvliegtuig. "2021 was voor...

A lmaar meer zakenlui rekenen voor hun verplaatsingen niet meer op de auto, de trein of de gewone luchtvaart. Zij nemen liever een particulier zakenvliegtuig. "2021 was voor ons al een heel goed jaar. Dit jaar wordt nog beter", zegt Ward Bonduel, de gedelegeerd bestuurder Luxaviation Belgium. The Aviation Factory, een makelaar in vluchten op maat, ziet hetzelfde gebeuren. "We zien een enorme groei in het segment van private vliegtuigen", vertelt gedelegeerd bestuurder Carl Legein. "Dat zijn de kleine vliegtuigen met een beperkt aantal zetels. In vergelijking met 2019 groeide dat segment met 400 procent." "Onze klanten zijn grote multinationals of bedrijven, uitzonderlijk ook eens individuen", schetst Bernard Van Milders van de Belgische marktleider Flying Group. "Onze klanten zitten in heel Europa. We hebben ook een klant in Nigeria en in Kazachstan."