WIE

Gert Lintermans (47)
...

Gert Lintermans (47) Group business development director bij Springbok Agency Gert Lintermans studeerde toegepaste economische wetenschappen (KU Brussel) en marketing (Katholieke Hogeschool Leuven). Hij startte in 1998 bij BBDO. Hij bleef er tien jaar en was er verantwoordelijk voor businessdevelopment en innovatie. "Ik zat op de eerste rij om de nieuwe mogelijkheden van technologie en data te ontdekken." Hij vertrok bij BBDO om als zelfstandig consultant te focussen op data en technologie. In 2017 stapte hij over naar These Days (nu Wunderman Thompson), waar hij leiding gaf aan het performancemarketingteam en bedrijven waarde hielp te halen uit data en digitalisering. In augustus sloot Lintermans zich aan bij Springbok, dat zich in de markt heeft gezet als een next generation hybrid agency. Lintermans kent de oprichters van Springbok, Kim Verhaegen en Vincent van Lingen, al lang. Ze besloten na de recente digitale versnelling samen te werken. "Door de impact van de lockdown staan klanten meer dan ooit open voor innovatieve technologische oplossingen, data en creativiteit. Veel bedrijven zien in dat ze hun digitale transformatie moeten versnellen", stelt Lintermans. "Springbok profiteert daar mee van." Springbok groeide in vijf jaar uit tot een speler met 120 medewerkers en naast het hoofdkantoor in Mechelen vestigingen in Brussel, Amsterdam en Parijs. Het werkt onder meer voor Engie, Bridgestone en Mercedes-Benz. Onlangs is het investeringsfonds Indufin ingestapt. "Ik zal de groep ondersteunen, bestaande klanten verankeren en nieuwe klanten aantrekken", zegt Lintermans. "Ik richt me eerst op de Belgische, en daarna op de internationale markt." Gezin, gastronomie, wijn, reizen en tennis.