Werkgevers aantrekkelijk maken

Bedrijven zoeken hun witte merel op de arbeidsmarkt, en werknemers hebben steeds meer afgelijnde verwachtingen van hun volgende baan. Betuned probeert beide partijen zo goed mogelijk aan elkaar te koppelen.

Wat doet het bedrijf? Amélie Alleman kreeg van bedrijven vaak de vraag hen aantrekkelijker te maken voor kandidaat-werknemers. Daaruit ontstond het rekruteringsplatform Betuned. Bedrijven stellen zich erop voor met een video, waar hun digitale marketingcampagne omheen wordt gebouwd. Het bedrijf kan kiezen uit verschillende opties – van cv’s van kandidaten opladen tot een selectie van de vijf beste kandidaten.

Wat deed de ondernemer daarvoor?Amélie Alleman verkocht haar vorige bedrijf in 2018 en ging met Betuned een nieuwe uitdaging aan. Op haar platform wil ze het DNA van elk bedrijf naar voren halen. “De voorbije jaren is de rekrutering enorm veranderd, vooral door de komst van de sociale media”, zegt Alleman. “Bedrijven richten zich steeds meer op softskills. Aan de andere kant willen werknemers steeds meer weten over het bedrijf waar ze solliciteren, bijvoorbeeld over de bedrijfscultuur en de reputatie. In de meeste bedrijven bleef de rekrutering op een klassieke leest geschoeid, met de algemene functieverschijningen en heel weinig informatie over hoe het er werkelijk toegaat.”

Wat maakt het bedrijf uniek?Door een meer realistisch beeld van bedrijven op te hangen, gebeurt volgens Alleman al een natuurlijke selectie van kandidaten. “Dat zorgt voor een snellere en betere rekruteringsprocedure”, zegt ze. “Naast die rekrutering pakken wij ook het merkimago van de werkgevers aan en bedenken we campagnes op maat.” Het platform maakt gebruik van artificiële intelligentie, zodat de software zichzelf slimmer kan maken.

Wil het bedrijf extra kapitaal ophalen? Het Brusselse Betuned, dat richting tien werknemers gaat, lanceerde zijn platform in september. Amélie Alleman werd meteen benaderd door investeerders, maar ze wil waarde creëren en de mogelijkheden van het platform aantonen voor ze kapitaal ophaalt. “We zijn niettemin ambitieus, want we willen de komende jaren de Belgische markt veroveren en ons ook in het buitenland op de kaart zetten.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content