Ursula Quadpeerds, communicatieverantwoordelijke voor Mazda bij Beherman, is eind 2006 door de leden van het comité van de Advertisers' Communications Executives (ACE) gekozen als nieuwe voorzitter. Ze neemt die positie over van Antonine Seynaeve, marketingverantwoordelijke bij Deutsche Bank, die nog maar sinds het midden van dat jaar voorzitter was. Seynaeve liet weten om persoonlijke redenen het voorzitterschap van de vereniging van adverteerders, die net het halve-eeuwfeest gevierd heeft, niet meer uit te ...

Ursula Quadpeerds, communicatieverantwoordelijke voor Mazda bij Beherman, is eind 2006 door de leden van het comité van de Advertisers' Communications Executives (ACE) gekozen als nieuwe voorzitter. Ze neemt die positie over van Antonine Seynaeve, marketingverantwoordelijke bij Deutsche Bank, die nog maar sinds het midden van dat jaar voorzitter was. Seynaeve liet weten om persoonlijke redenen het voorzitterschap van de vereniging van adverteerders, die net het halve-eeuwfeest gevierd heeft, niet meer uit te kunnen oefenen. "Ik geloof enorm in de organisatie, in het kunnen uitwisselen van informatie, in het valoriseren van ons beroep," aldus Quadpeerds. "Ik wil de kwaliteit van ons beroep naar de media, naar de creatieven benadrukken. We moeten ook praten over de rol van de adverteerder naar de politiek toe."Ze wil meer (jongere) vertegenwoordigers van adverteerders interesseren in ACE. Dat is niet gemakkelijk. ACE is een vrijwilligersorganisatie en de tijd daarvoor is er niet altijd. "In de bedrijven staat iedereen onder druk. Alles moet direct renderen. Leden willen ook zien wat hun voordeel is. We merken dat niet-leden shoppen bij de verenigingen. Ze gaan af op de onderwerpen zonder ook echt lid te worden. Een engagement is moeilijk," weet Quadpeerds. Ze zal het in 2007 druk krijgen. In het voorjaar gaat de Mazdaorganisatie van Beherman over naar het nieuw gevormde Mazda-Belgium - een filiaal van de autoproducent. "Dat is ook een challenge: een nieuwe locatie, een nieuwe baas en het herlanceren van het merk," zegt ze. Ursula Quadpeerds studeerde Germaanse filologie en ging na haar kandidaturen vier jaar les geven in Ivoorkust. Terug in België ambieerde ze geen job meer in het onderwijs en kwam in het midden van de jaren tachtig in de reclamewereld terecht, bij reclamebureau McCann-Erickson. Na McCann ging ze naar Bates/Coerten, Impact-FCB en DMB&B. Bij dat laatste bureau werkte ze op het account van Sabena. "Op een bepaald moment zocht men iemand om op Fiat Auto (Belgio)-account te werken. Dat was heel boeiend. Toen Fiat naar Leo Burnett ging, ben ik mee verhuisd." Quadpeerds was tien jaar aan de bureaukant verantwoordelijk voor Fiat. Later ging ze naar Saatchi & Saatchi, waar ze op Toyota werkte. In 1999 trad ze in dienst van Beherman om de communicatie van Mazda te beheren. Waarom auto's? "Het product interesseert me, ik hou van mooie auto's." URSULA QUADPEERDS (ACE) IS: voorzitter van Advertisers' Communications Executives (ACE) geworden VRIJE TIJD: turnen/ aerobic (ex-lid Belgische olympische equipe), tennis, zeilen AvP