VOLG DE GIDS

Ook grotere kmo’s besteden hun reisbehoefte uit. Class Travel uit Knokke mikt met gepersonaliseerde dienstverlening op het beloftevolle marktsegment.

De ontmoeting tussen een wereldreiziger en de zaakvoerder van een uitzendkantoor, werd de aanzet voor de oprichting op 28 juni van het Knokse reiskantoor Class Travel. “Als business traveler én als toerist was ik te vaak ontgoocheld over mijn reizen. Daarom wilde ik proberen om het zelf beter te doen,” verwoordt zaakvoerder Dirk Nollet. Ook Magda Knop, ex-zaakvoerder van het uitzendkantoor Tempo Toerisme Service, gespecialiseerd in uitzendkrachten voor de reiswereld, werd te vaak geconfronteerd met het gebrek aan professionalisme in reiskantoren. Als derde in de rij is er Brigitte Denisse, die tien jaar ervaring vergaarde in Knokse reiskantoren. Elk hebben ze een derde van de aandelen van de nv MacArthur in handen, de moedermaatschappij boven het reiskantoor Class Travel.

“Class Travel wil vooral trendsetter zijn in de sector van de reiskantoren,” belooft Dirk Nollet. Het toenemend belang van boekingen via het Internet maakt de klassieke reisagent, die enkel foldertjes van touroperators uitdeelt, overbodig. “Wij verkopen advies. We maken een analyse op maat van de klant.” Class Travel werkt op afspraak, en komt eventueel bij de klant thuis. Het kantoor aan de Knokse Dumortierlaan is overigens opvallend ruim. In een videozaaltje kan de klant zijn bestemming bekijken. Er is een rechtstreekse satellietverbinding met de Amerikaanse cruisegigant Carnival. Vanuit het Knokse kantoor kunnen online-consumenten op een cruiseschip worden geïnterviewd. Een technologie die mogelijk werd met de hulp van Belgacom.

Het advies op maat van de klant houdt ook eigen reizen in. In het eigen aanbod steekt een motorentocht door Zuidoost-Azië. En met oudejaar tijdens de eeuwwende een feest in een haciënda in Ecuador, gevolgd door een trip naar de Galápagos-eilanden.

Het eerste boekjaar hoopt zakenman Dirk Nollet (zie ook Trends 3 september 98) met een omzet van 60 miljoen af te sluiten. De helft daarvan moet komen van zakenreizen. “We mikken daarbij op de grotere kmo. Ook die bedrijven denken steeds meer aan de outsourcing van de trein- en vliegmobiliteit. We werken niet op basis van een commissie, maar een handling fee.” Die jaarcontracten bezorgen de nodige volumes. Eén vertegenwoordiger bewerkt specifiek de bedrijven. Via het reserveringsysteem Galileo worden de orders verwerkt.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content