Tim Driesen begon een jaar geleden als creatief directeur bij Bringme. Dat bedrijf is opgericht door de bekende Leuvense projectontwikkelaar Jo Vandebergh en heeft een systeem ontwikkeld van slimme opbergkluisjes. "Bringme kan worden gebruikt voor het ontvangen, versturen en retourneren van pakjes", zegt Driesen. De overstap van Driesen naar een technologiebedrijf als Bringme was opmerkelijk. Hij werkte voordien dertien jaar in de reclamesector, waarvan de laatste zes jaar als managing partner en creatief directeur van het bureau Famous.
...

Tim Driesen begon een jaar geleden als creatief directeur bij Bringme. Dat bedrijf is opgericht door de bekende Leuvense projectontwikkelaar Jo Vandebergh en heeft een systeem ontwikkeld van slimme opbergkluisjes. "Bringme kan worden gebruikt voor het ontvangen, versturen en retourneren van pakjes", zegt Driesen. De overstap van Driesen naar een technologiebedrijf als Bringme was opmerkelijk. Hij werkte voordien dertien jaar in de reclamesector, waarvan de laatste zes jaar als managing partner en creatief directeur van het bureau Famous. TIM DRIESEN. "De functie is veel ruimer ingevuld. Ik bekommer me om het merk, het product en de bedrijfscultuur van Bringme. Veel technologiebedrijven vinden het niet belangrijk direct te investeren in een merk. Maar het is een grote denkfout dat een product zichzelf wel verkoopt. Er is een sterk merk nodig." DRIESEN. "Ik focus nu op één product, waardoor ik met meer bezig kan zijn dan enkel met de figuurlijke verpakking. Bij Famous had ik in één dag tientallen meetings over verschillende merken. De impact die je dan hebt, is zeer beperkt. De reclamesector is ook veranderd. Op creatief gebied heb ik de gouden jaren meegemaakt. Sinds de crisis is het veel moeilijker geworden om zeer creatieve campagnes uit te werken. Ik botste te veel op die beperkingen." DRIESEN. "Ik wil iets in alle vrijheid kunnen opbouwen. Al dan niet zelf aandeelhouder zijn, is van ondergeschikt belang. Jo Vandebergh (oprichter en CEO, nvdr) heeft het bedrijf volledig in handen. Het klikte vanaf het begin zeer goed met hem. Hij is een rasechte ondernemer, met een zeldzame combinatie van visie en durf." DRIESEN. "Dat is een mooie erkenning. Design betekent wel meer dan dat de box er mooi uitziet. Het gaat ook over hoe het werkt. In onze vakken zitten bijvoorbeeld led-lampjes en de achterwand is een spiegel. De mensen kunnen hun pakje goed zien liggen wanneer ze de kluis openen. In de spiegel zien ze zichzelf het pakje in ontvangst nemen, dat is functioneel en plezant. "Het gaat niet alleen om hardware. De software is even belangrijk, zowel die van de box als de app voor smart- phones. De app houdt de gebruiker voortdurend op de hoogte van de status van de levering of de verzending. De filosofie achter Bringme was vanaf het begin dat de gebruiker centraal moet staan tijdens het hele proces." DRIESEN. "We staan nu op 100 locaties en hebben ongeveer 100.000 gebruikers in België. Dit jaar willen we doorstoten naar 400 locaties en 400.000 gebruikers. Onze boxen worden geleased of aangekocht. Nu staan de boxen vooral bij bedrijven en bij appartementsgebouwen. Maar eigenlijk kunnen ze overal staan. Er zijn ook ziekenhuizen die onze boxen gebruiken, onder meer om intern dingen uit te wisselen. "De focus blijft België, Nederland en Luxemburg, al zijn we wel bezig met een proefproject in Londen. We zijn ook voortdurend bezig met het verbeteren van onze service, in het bijzonder de software. En er komen nog nieuwe producten aan." S.F."Het is een grote denkfout dat een product zichzelf wel verkoopt. Er is een sterk merk nodig"