‘TikTok is een grote kans voor adverteerders’

WIE

Arnaud Vanhemelryck (34)

IS

Directeur van Tok.Lab

WAS

Arnaud Vanhemelryck begon in 2006 aan de Académie Royale des Beaux-Arts in Brussel. Maar na een jaar besloot hij toegepaste communicatie te studeren aan Ihecs. “Die opleiding was veel praktischer”, zegt hij.

In 2012 behaalde hij zijn master in reclame en commerciële communicatie. Hij deed een stage bij Social Lab, en na zijn studie kon hij er op de media-afdeling starten. “Tien jaar geleden zag het medialandschap er heel anders uit. Sociale media waren nieuw. Social Lab was het bureau van de toekomst.”

In 2013 nam de Ogilvy Group Social Lab over. Vanhemelryck kreeg de kans een vestiging in Parijs op te zetten. In 2015 mocht hij Social Lab in New York starten. Hij kwam eind 2017 terug, en bleef bij Social Lab. Toen het socialemedianetwerk TikTok vorig jaar reclame toeliet, zag hij daar kansen voor adverteerders.

WIL

Begin dit jaar presenteerde Vanhemelryck aan het management van Social Lab zijn plannen voor Tok.Lab, een entiteit voor TikTok. “TikTok stond bij iedereen wel op de radar, maar niemand had nog het idee er een speciaal communicatiebureau voor op te zetten”, aldus Vanhemelryck.

Tok.Lab is op 30 september gelanceerd. “Het is een agency-in-the-agency. We zijn van nul begonnen, en we hebben nu al een team van twintig personen.”

Tok.Lab werkt vooral internationaal voor grote adverteerders. Er zijn plannen om in Zuid-Afrika, Azië en New York hubs op te zetten. Het is nu nog vooral zaak adverteerders te overtuigen van het medium. “Er bestaan veel misvattingen over TikTok. Men denkt dat het Chinees is, dat het alleen voor kinderen en tieners is en dat men er als adverteerder weinig mee kan doen. Maar wij vinden dat TikTok een grote kans is voor bedrijven.”

VRIJE TIJD

Schilderen, kick- en thaiboksen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content