Het gaat snel voor het print- en communicatiebedrijf Daddy Kate. De voorbije vijf jaar heeft het vier overnames en twee fusies doorgevoerd. De belangrijkste wijziging was de fusie in januari 2015 van Drukkerij Claes-Roels en het communicatiebedrijf The Factory Brussels tot Daddy Kate. Sinds een jaar staat Thijs Claes al aan het roer van de fusiegroep. Die positioneert zich in commercieel drukwerk, maar gaat verder. De groep combineert print, graphic design, branding en online.
...

Het gaat snel voor het print- en communicatiebedrijf Daddy Kate. De voorbije vijf jaar heeft het vier overnames en twee fusies doorgevoerd. De belangrijkste wijziging was de fusie in januari 2015 van Drukkerij Claes-Roels en het communicatiebedrijf The Factory Brussels tot Daddy Kate. Sinds een jaar staat Thijs Claes al aan het roer van de fusiegroep. Die positioneert zich in commercieel drukwerk, maar gaat verder. De groep combineert print, graphic design, branding en online. Claes heeft de voorbije maanden onder andere de fusie in goede banen geleid. "We zijn nog niet door dat proces heen. Zoiets duurt een jaar, lees je weleens, maar nu duurt het langer. Het zijn twee sterk verschillende entiteiten die samenkomen. Maar ik heb al moeilijker periodes doorstaan. Ik begon hier te werken in 2009, net na de bankencrisis. THIJS CLAES. "Mijn ouders hebben de drukkerij Claes Printing in 1978 opgestart. Mijn twee zussen en ik zijn de tweede generatie. In 2013 werd ik algemeen directeur. Toen namen we PAG over, wat het bedrijf op de markt van digitaal drukwerk loodste. Daarna volgde de fusie van Claes Printing en Roels Printing tot Claes-Roels. Met Daddy Kate komen twee families samen. Het marketing- en communicatiebureau The Factory Brussels was in handen van de familie Geraerts." CLAES. "Op een andere manier. De families Claes en Geraerts hebben elk 50 procent van de aandelen in handen. Ik ben algemeen directeur, Guido Geraerts is commercieel directeur." CLAES. "Commercieel drukwerk blijft voor ondernemingen zeer belangrijk, maar de bedrijven zijn ook op zoek naar andere kanalen om zich bekend te maken. Vroeger was commercieel drukwerk dé manier om zich te presenteren. Vandaag is het één medium onder de vele. Een gepersonaliseerde mailing, een onlinestrategie: die diensten bieden we aan. We geven advies in grafisch design en branding. Wij ontwikkelen ook nieuwe producten. Zoals Branditto.com, een digitaal platform waarop bedrijven eenvoudig met hun marketingmateriaal aan de slag kunnen, zonder grafisch vormgever. "Wij doen ook aan logistieke ondersteuning, zoals de levering van commercieel drukwerk op verschillende verkooppunten. Maar print blijft belangrijk, ook al zie ik daar veel bedrijven verdwijnen. Er is nog een consolidatie aan de gang. Ook bij Daddy Kate zijn de overnames nog niet achter de rug." CLAES. "Daar gaan we extra aandacht aan besteden. Onze omzet is in een aantal jaren tijd verdrievoudigd. De omzet bedraagt 25 miljoen euro en we hebben een bedrijfskasstroom van 2,6 miljoen euro. Daddy Kate telt 130 medewerkers en heeft de voorbije maanden een waaier aan nieuwe medewerkers aangetrokken." CLAES. "Ik heb geleerd hoe een bedrijf te leiden. Ik heb er veel tijd in gestoken. Ik was vijf jaar volleybaltrainer op nationaal niveau. Maar dat was moeilijk te combineren met aan het hoofd staan van Daddy Kate." A.M."Vroeger was commercieel drukwerk dé manier om zich te presenteren. Vandaag is het één medium onder de vele"