"Motivatie, communicatie en actie." De drie trefwoorden zijn en blijven de dada's van Reginald Vermeiren (50j.), sinds 1 januari van dit jaar de corporate communication-goeroe bij Belgacom. "Ik leid hier een ploeg van 150 medewerkers, ieder actief in specifieke afdelingen, gaande van de pure reclame, de verkooppromotie en het logo-ontwerp tot de relaties met de pers, de overheid en de Europese Unie."
...

"Motivatie, communicatie en actie." De drie trefwoorden zijn en blijven de dada's van Reginald Vermeiren (50j.), sinds 1 januari van dit jaar de corporate communication-goeroe bij Belgacom. "Ik leid hier een ploeg van 150 medewerkers, ieder actief in specifieke afdelingen, gaande van de pure reclame, de verkooppromotie en het logo-ontwerp tot de relaties met de pers, de overheid en de Europese Unie." Een fikse boterham voor iemand wiens ervaring in de telecomsector vorig jaar nog nihil was. "Maar ik leer snel bij. Mijn aanpassing loopt gesmeerd. Overigens, elk nieuw product in deze sector is gedoemd om op zeer korte termijn eenvoudig en gebruiksvriendelijk te worden," klinkt het optimistisch. Brabander Reginald Vermeiren "Ik woon sinds jaar en dag in Haaren-Buda, kent u dat ?" verdiende zijn strepen met het opstarten en uitbouwen van Challenger Communication Group, een onorthodox reclame- en evenementenbureau dat in '86 het daglicht zag. "We klommen in 3 jaar tijd naar een omzet van 500 miljoen frank," herinnert hij zich. "Onze aanpak bleek nieuw en verfrissend. We scoorden met campagnes zoals de Challenger Trophy een bedrijvenwedstrijd gericht op teamspirit of het muzikaal gebeuren met Dextro Energy, vorige zomer, op de Memorial Van Damme, waarbij Khadja Nin en Toots Thielemans optraden. Voor dit laatste kaapten we onlangs nog een Europese prijs voor de beste campagne weg." Op het curriculum vitae van Vermeiren prijkt bovenaan het diploma licentiaat handelswetenschappen aan het Ichec. Zijn carrièrepad slingert zich nadien langs diverse jobs in de reclamebranche "maar zowel aan de kant van de reclamebureaus als aan die van de adverteerders," benadrukt hij. "Ik werkte bij een gigant als McCann-Erickson, maar was ook vijf jaar lang product manager bij Unilever en halverwege de jaren '80 hoofd van de communicatie bij GB-Inno-BM." Een interessante mix, zo bleek, voor de huidige directeursfunctie bij Belgacom. Al voelde hij zich "verrast" toen de headhunter hem polste voor de job. "Dit bewijst dat wat wij bij Challenger deden, gewaardeerd werd." Van een midlifecrisis zal Vermeiren wel geen last hebben. Of de kersverse Great Communicator ook actie zoekt in z'n vrije tijd ? "Wat dacht u ? Tennis met C/15 als mijn hoogste klassement , jogging en golf houden me fit, al ben ik in die laatste sport nog een beginner. Maar precies dát is net zoals bij Belgacom het uitdagende en avontuurlijke aspect voor een volgende fase in mijn leven. REGINALD VERMEIREN (BELGACOM) Elk product in de telecom is gedoemd om eenvoudig en gebruiksvriendelijk te worden.