Terug naar de oude liefde

Wie

Anneleen Demasure (42)

Is

Managing director bij skinn sinds augustus. Dat bedrijf met hoofdzetel in Brugge is gespecialiseerd in merkstrategie en heeft onder meer Heineken, Liantis en Concertgebouw Brugge als klant.

Was

Anneleen Demasure is een licentiate in de toegepaste economische wetenschappen, met een specialisatie in marketing. Ze begon haar carrière bij Unilever, waar ze opklom tot customer marketing director voor de Benelux. In 2011 stapte ze over naar Idee Fiks & Idee Kids, om als ondernemer het bedrijf te leiden van kinderkampen en activiteiten voor kinderen. In 2013 werd ze managing director bij het digitaal bureau Wijs, tot deze zomer.

Wil

“Tijdens mijn carrière bij Unilever was ik ook al bezig met branding. De overstap naar skinn is een terugkeer naar een oude liefde. Leken zien branding misschien enkel als het ontwerp van een huisstijl of een logo, maar het gaat veel breder dan dat. Voor een goede merkstrategie moet je eerst kijken naar de behoeften van de eindklant om van daaruit de strategie en identiteit op te bouwen. En daarna moet je kijken hoe het merk in alle communicatiekanalen tot zijn recht kan komen. De sterkte van skinn is altijd design en ontwerp geweest, en daarop gaan we voortbouwen. Het creatieve zal nog altijd getrokken worden door de oprichters (Kurt De Vlieghere en David van Gessel, nvdr). Ik moet strategisch en operationeel de lijnen uitzetten. Een eerste prioriteit voor mij is blijvend klantgericht te zijn, om altijd topwerk af te leveren. Het team is gegroeid tot dertig medewerkers. Dat versterken en uitbouwen is mijn tweede prioriteit. We willen ook zeker kijken hoe we onze reputatie als werkgever kunnen versterken, want zoals veel andere bureaus en agentschappen voelen wij de ‘war for talent’. Daarom is het belangrijk een gezellige en goede werkplek te creëren en die ook uit te spelen als troef in onze communicatie.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content