Wie Mark Verstraete (40 j.) kent, weet dat de man een gulle lach bezit een lach die doet denken aan het leuke gele mannetje dat mede de naam van zijn werkgever heeft gemaakt. Nochtans werkt deze Antwerpenaar nog maar een paar maanden bij Creyf's Interim.
...

Wie Mark Verstraete (40 j.) kent, weet dat de man een gulle lach bezit een lach die doet denken aan het leuke gele mannetje dat mede de naam van zijn werkgever heeft gemaakt. Nochtans werkt deze Antwerpenaar nog maar een paar maanden bij Creyf's Interim. Vanaf het begin van zijn carrière was deze handelsingenieur van het Ruca (Antwerpen) voortdurend en uitsluitend ondergedompeld in massakonsumptieprodukten. Nadat hij van 1979 tot 1983 een eerste belangrijke ervaring opdeed met de wasmiddelen en haarprodukten van Henkel, stapte hij over naar Master Foods, een dochteronderneming van de voedingsreus Mars. Daar stond hij in voor de marketing van het merk Uncle Ben's. Twee jaar later werd hij overgeplaatst naar de markt van de chocoladeprodukten en in 1987 vertrok hij naar Nederland, waar hij marketingdirekteur voor Nederland werd. Opnieuw twee jaar later, in 1989, nam hij de leiding over van de afdeling snacks foods. En de voorbije twee jaar werkte hij als business development manager Europa voor de ice snacks in Straatsburg. Daar werd het hem evenwel duidelijk hoe belangrijk het is een goed evenwicht te houden tussen werk en privé-leven. "Ik was een internationaal pendelaar. Ik stapte van het ene vliegtuig over in het andere en alleen in het weekend zag ik mijn kinderen."Op 40-jarige leeftijd vond Verstraete dan ook dat de tijd gekomen was om het over een andere boeg te gooien. Hij liet zijn internationale carrière in de chocolade-industrie varen om zijn gezin opnieuw te leren kennen. "De dienstverleningssektor sprak me erg aan. Uitzendarbeid was nog onbekend terrein, maar leek me wel wat," zegt Verstraete. En als hij dan toch terug naar de bron wilde, dan kon hij evengoed op zoek gaan naar werk in het hart van de Antwerpse metropool, vanwaar hij afkomstig is. "De uitdagingen zijn legio," zo vindt hij. "De markt van de uitzendarbeid kent een jaarlijkse groei van 25 tot 30 %. En dan zwijg ik nog over het feit dat Creyf's Interim een Belgisch bedrijf is dat een nek-aan-nek race voert met internationale konkurrenten ( nvdr Interlabor Interim en Vedior Gregg)." Nu al prijst Verstraete zich gelukkig dat hij een evenwicht heeft kunnen vinden in een job waarbij minder internationale verplaatsingen komen kijken. Als commercieel direkteur van het derde grootste uitzendbedrijf op de Belgische markt zal hij zijn "reizen" kunnen beperken tot een geregeld bezoek aan de zestig kantoren van het netwerk.MARK VERSTRAETE (CREYF'S INTERIM) Liet zijn internationale carrière in de chocolade-industrie varen om zijn gezin opnieuw te leren kennen.