SPCA-AWARDS

Bij de SPCA-Awards (de jaarlijkse prijzen van de Sales Promotions Consultants Association) heeft de case van Nesquick uitgevoerd door N’Lil de Grand Prix gewonnen. Naast deze hoofdvogel, deelde de jury ook vijf keer goud, tien keer zilver en vier keer brons uit. In de categorie fast moving consumer goods – food ging goud ook al naar Nesquick (bureau N’Lil) en brons naar Lentes(n)oep van Unox & Royco (bureau 4ReAL). In de categorie fast moving consumer goods – non-food vond de jury geen van de inzendingen goed genoeg voor goud. Ambi-Pur ( Sara Lee) en het bureau 4ReAL wonnen daar met After Tobacco zilver (eerder hadden zij met dezelfde case ook al zilver bij de Best of Direct Marketing 2000). Het brons ging naar Disney ( Winnie the Pooh Friendship Day) en N’Lil. De enige prijs in de categorie dranken (niet-alcoholisch) ging naar Lipton Ice Tea en Promotional Campaigns. Zij kregen brons.

Hoegaarden won met de stand-up comedy-actie (uitgewerkt door Event Vision) zilver in de categorie alcoholische dranken. De actie rond het UDV portfolio ( Millennium Selection door Karamba) was eveneens goed voor zilver. Bij de durables pakten Swissflex en Raats Communicatie goud. Zilver was er voor Sony en Karamba. In de dienstensector viel Karamba opnieuw in de prijzen (goud) met een actie voor Vedior.

See You Soon en Alcatel Bell wonnen goud met de actie Win with the Web in de categorie communicatie. De silver award ging daar naar Magnet Auto en bureau Concept’ TB. N’Lil en 4ReAL deelden het zilver in de business-to-business-afdeling. N’Lil voor Q8’s Liberty Card en 4ReAL voor de Sales Visit van Scoot. Variety behaalde met een case voor Proximus zilver in de categorie trade & sales force. Concept’ TB won eveneens zilver (voor Playstation).

De meeste prijzen vielen in de categorie retail: goud voor City 2 (bureau Concept’ TB), zilver voor Q8 ( rebranding uitgevoerd door N’Lil) en brons voor GB (bureau Comforce).

Een aparte jury gaf een prijs voor de beste creatie. Alcatel Bell en See You Soon schoten daar met Win with the Web de hoofdvogel af. De jury oordeelde dat de Playstation-actie van Concept’ TB zilver waard was en dat de actie van Raats Communicatie voor Swissflex met brons bekroond kon worden.

Ten slotte was er ook een persprijs. De vakpers vond twee cases even goed: Win with the Web (Alcatel Bel en See You Soon) en Hoegaardens stand-up comedy (Event Vision).

Vijf van de genomineerden waren niet wettelijk. Twee ervan wonnen een prijs: Nesquick en Unox & Royco. De drie andere niet-wettelijke acties kwamen van Alken-Maes (Cristal Club), Henkel (Silan wasverzachter) en Chivas Regal’s Happy Hour. Andere jaren werden dergelijke cases uitgesloten, dit jaar niet (zie blz. 106).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content