‘Sodexo zet de digitalisering voort’

WIE

Sven Marinus (45)

IS

CEO van Sodexo Benefits & Reward Services Belgium

WAS

Sven Marinus studeerde af als handelsingenieur in de beleidsinformatica aan de Universiteit Antwerpen. In 1998 begon hij zijn carrière bij Sabena, waarna hij voor Brussels Airlines countrymanager werd voor de Democratische Republiek Congo. Hij trok naar Sodexo in 2013, als directeur van de commerciële dienst en de klantendienst van Sodexo Benefits & Rewards België.

In 2017 groeide Marinus door tot CEO van Sodexo Roemenië, waar hij de digitalisering van de producten en de diensten begeleidde. Dat leidde tot een sterke groei van de bedrijfsactiviteiten en de lancering van de lokale Stop Hunger-projecten. Marinus: “Dat internationale programma van Sodexo wil de honger in de wereld terugdringen en geeft medewerkers de kans om zich maatschappelijk te engageren.”

WIL

De digitalisering van de Sodexo-diensten kreeg de jongste jaren een flinke boost, met de contactloze Sodexo-kaart en onlinebetalingen als voorbeelden. De app MySodexo was het sluitstuk. Op die app staan de laatste transacties en de verkooppunten op een kaart, via Google Maps . Ook in de branche van de dienstencheques is de digitalisering aan een hoge vlucht bezig, met het toenemend gebruik van elektronische cheques.

“We willen de digitalisering voortzetten waarmee mijn voorganger Jérôme Lemouchoux is begonnen. De medewerkers hebben daarvoor de kennis. Ik neem mijn ervaring mee uit de innovatieve, digitale Roemeense bedrijfscultuur.”

VRIJE TIJD

Reizen, lezen, tennis en golf.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content