Info: www.sisley-cosmetics.com
...

Info: www.sisley-cosmetics.com Parijs (Frankrijk) De graven Hubert en Isabelle d'Ornano en hun zoon Philippe ontvangen ons in hun chique appartement aan de Quai d'Orsay in Parijs. Kostbare meubelen, kristallen luchters en marmeren busten weerschijnen in geslepen spiegels, omringd met zware en kleurrijke draperieën. De plafonds zijn zo hoog, dat er perfect plaats is voor een palmboom. Overal prijken prachtige boeken en olieverfschilderijen die, net als de talrijke foto's in gouden en zilveren kaders, de oude en recente geschiedenis van de familie tot leven wekken. Hubert d'Ornano, telg van een familie die ook beauty-iconen Lancôme en Orlane oprichtte, legt ons uit waarom het interview hier plaatsvindt: "Sisley is een familieonderneming, dus werken we zowat overal, zowel in ons kantoor aan de avenue Georges V, als thuis aan tafel. Het is hier rustiger, vandaar dat we u liever thuis ontvangen. De mensen die van onze producten houden, vereenzelvigen zich ook graag met ons en vinden er plezier in om elkaar te herkennen. We zijn nu eenmaal een duur topmerk en ons huis weerspiegelt enigszins ons imago. Wie hier komt, treft luxe aan. En luxe is een geheel: alleen wie ze goed begrijpt en zich ermee kan vereenzelvigen, kan zich er ook in wentelen."Vader en zoon d'Ornano wedijveren in verbeeldingskracht om elk van de 220 producten die het merk rijk is, aan te prijzen. De Emulsion Ecologique - die ook zeer in is bij mannen - bestaat ondertussen 25 jaar net als, de Crème Réparatrice au Beurre de Karité (Herstellende Crème met Karitéboter). Andere toppers zijn de Super Crème Solaire Visage, die sinds 1990 faam geniet en het fenomeen Sisle a (antiveroudering), dat in 1999 gelanceerd werd. De jongste telg uit het Sisleygeslacht is All Day All Year. Isabelle d'Ornano, een knappe, elegante en rustige vrouw slaagt erin om de woordenvloed van beide mannen even te onderbreken. "Mijn man inspireerde zich vooral op de natuur toen hij Sisley lanceerde. De belangrijkste vooruitgang in de cosmeticawereld zal precies te danken zijn aan planten. Tot het topgamma behoren is geen doel op zich. We willen kwaliteitsproducten aanbieden die het resultaat zijn van degelijk onderzoek en creativiteit, en die leven uitstralen en een aantrekkelijk imago hebben. Alles hangt met alles samen. Het luxe-imago van Sisley vloeit trouwens voort uit de reputatie van het product en heel ons universum weerspiegelt zich in de kwaliteit van ons aanbod."Sisley is behoorlijk duur. Zo kost Lyslait, een afschminkproduct op basis van witte lelie, 62 euro voor een flesje van 250 milliliter. Maar te zien aan de huid van David Beckham, Ursula Andress, Monica Belluci, Jerry Hall, Kristin Scott Thomas en Liv Tyler (een onvoorwaardelijke Sisleyfan, net als Jade Jagger), is het zeker geen nutteloze uitgave. De klant betaalt ook echt voor het product zelf, zijn bestanddelen en het onderzoek dat eraan voorafging. Veel meer dan voor het imago en de hele marketing eromheen. Hubert d'Ornano: "In 1990 lanceerden we onze eerste zonnecrème, na zo'n 140 tests die in totaal vier jaar in beslag namen. Zoals elke woensdag, ging ik met mijn vrouw naar de fabriek in Gennevilliers, ten noorden van Parijs. Die keer kwam de hoofdchemicus ons tegemoet met een humeur dat me behoorlijk ergerde. 'Ik denk dat ik het product heb gevonden dat u zoekt. Het beschermt de huid volledig, maar is zo duur dat het onverkoopbaar zal zijn,' zei hij. Ik stuurde hem meteen terug naar zijn onderzoekslab en wees hem erop dat de rest alleen mijn zaak was." Tijdens de terugrit besliste d'Ornano om de stap te wagen en de crème te lanceren. Met een normale coëfficiënt zou hij vier keer meer kosten dan een zonnecrème van een hogere categorie. Het zou meteen de duurste zonnecrème ter wereld zijn... Sisley schrok er zelfs niet voor terug om het hoge prijskaartje te gebruiken in de reclamecampagne. En het product werd een succes. Philippe d'Ornano: "Tot dan toe waren de fabrikanten van zonneproducten een maximumprijs overeengekomen, in die tijd ongeveer 600 Belgische frank, wat het onderzoek naar zonnecrèmes afremde. Dat was absurd, want sommige vrouwen gebruikten het hele jaar door dure en gesofisticeerde crèmes, en uitgerekend toen ze in de zon kwamen, een cruciaal moment voor de huidveroudering, schakelden ze ineens over op een basisproduct. Wij wilden daar verandering in brengen. We zitten niet in het topgamma omdat we zo graag dure producten verkopen, maar omdat we vrij ons aanbod willen bepalen en ons willen richten tot klanten die bereid zijn te betalen voor onderzoek en kwaliteit."Serge Vanmaercke"Luxe is een geheel: alleen wie ze goed begrijpt en zich ermee kan vereenzelvigen, kan zich er ook in wentelen."