Vorige week kreeg de Belgische televisiekijker voor de eerste keer spotjes voor Secret Ultra Dry te zien, een nieuwe deodorant van Procter & Gamble (P&G). De lancering van Secret betekent voor P&G de eerste stap op die markt in onze contreien. Secret is voorlopig alleen bij ons te verkrijgen. De bedoeling is wel om het later ook in andere landen te lanceren. "We hebben naar de health & beautycare segmenten gekeken in Europa. We staan in andere landen sterk in...

Vorige week kreeg de Belgische televisiekijker voor de eerste keer spotjes voor Secret Ultra Dry te zien, een nieuwe deodorant van Procter & Gamble (P&G). De lancering van Secret betekent voor P&G de eerste stap op die markt in onze contreien. Secret is voorlopig alleen bij ons te verkrijgen. De bedoeling is wel om het later ook in andere landen te lanceren. "We hebben naar de health & beautycare segmenten gekeken in Europa. We staan in andere landen sterk in het segment van deodorants, in de VS bijvoorbeeld zijn we marktleider. Maar in Europa waren we nog niet actief, dus waarom zouden we niet proberen in de markt te gaan? We hebben de Europese markt uitgebreid bestudeerd en het bleek dat de consumenten iets zochten wat er nog niet was," zegt Luis Rodrigues, marketing manager Secret. "Consumenten in Europa willen dezelfde zaken als de Amerikanen: een betere bescherming tegen geur en transpiratievocht. In Europa zijn de meeste producten beschikbaar in sprayvorm, maar dat is niet de beste technologie. Sticks zijn beter. We hebben beide technologieën, maar in België zullen we alleen sticks voeren." Uit het onderzoek kwam naar boven dat de meeste vrouwen niet tevreden zijn omdat de bestaande deo's te veel residu achterlaten op huid en kledij. Bovendien beschermden die onvoldoende tegen transpiratievocht. Ander onderzoek toonde aan dat vrouwen zich zelfzekerder voelen als hun deodorant hen niet in de steek laat.België is de testmarkt voor Secret. "We zochten een land waar we sneller en beter die sector konden leren kennen. België is klein en het is gemakkelijker om zaken te implementeren dan in bijvoorbeeld Duitsland," aldus Rodrigues.Maar hoe staat het met het gebruik van deodorants in ons land? In iets minder dan 50% van de huishoudens wordt zo'n product gebruikt. "Dat wil zeggen dat er een groot potentieel is. Deodorants zijn er immers voor elke dag, het hele jaar door," weet de P&G-marketeer. België zit overigens iets onder het Europees gemiddelde, dat op zijn beurt lager ligt dan het gemiddeld gebruik van deo's aan gene zijde van de oceaan. Vrouwen grijpen meer naar de deo-producten dan mannen en gebruiken die vaker gedurende de dag.Naast de tv-campagne zal men met Secret ook actief zijn op de winkelvloer. Omdat in ons land voornamelijk sprays gebruikt worden en Secret enkel in stickvorm beschikbaar zal zijn, zal men promotiedames in de winkels de voordelen van het product laten uitleggen. Ook zullen er testers beschikbaar zijn op het punt van verkoop.