Database- en toepassingsproducent Oracle haalde in boekjaar 1998 een groei van 31% in België, laat algemeen directeur Steven Van Hoorebeke weten (Oracle Belgium sluit af eind mei). "Het was een zeer succesvol jaar. Ook het eerste kwartaal dient zich niet slecht aan," zegt Van Hoorebeke. Daarmee weerlegt hij dat marketingdirecteur Edwin Willems en verkoopdirecteur Wa...

Database- en toepassingsproducent Oracle haalde in boekjaar 1998 een groei van 31% in België, laat algemeen directeur Steven Van Hoorebeke weten (Oracle Belgium sluit af eind mei). "Het was een zeer succesvol jaar. Ook het eerste kwartaal dient zich niet slecht aan," zegt Van Hoorebeke. Daarmee weerlegt hij dat marketingdirecteur Edwin Willems en verkoopdirecteur Walter Janssens bij Oracle Belgium zouden vertrokken zijn omwille van tegenvallende cijfers. "Wij hebben vorig jaar honderd mensen aangeworven en denken er dit jaar nog eens vijftig tot zeventig aan te werven," zegt Van Hoorebeke. Edwin Willems, die deze maand marketingdirecteur voor continentaal Europa bij de Franse multinational Business Objects is geworden, spreekt dat niet tegen. "Het was een zaak van persoonlijke objectieven. In mijn elf jaar bij Oracle heb ik een enorme groei in de databasemarkt meegemaakt. Die is de jongste jaren aan het vertragen. Klanten zoeken nu om met die databases meer te doen. De grote groeimarkten daar zijn Enterprise Resource Planning (ERP, geïntegreerde bedrijfsbeheersystemen) en business intelligence." Zijn keuze voor business intelligence-specialist Business Objects is mee bepaald door persoonlijke relaties. Gilles Hocepied, die Business Objects zowat vijf jaar geleden in België van de grond hielp, werkte voordien bij Oracle, net zoals "bijna de helft van het Europese niveau van Business Objects, waaronder oprichter Bernard Liautaud," zegt Edwin Willems. De divisie "Continental Europe" van Business Objects groeide het afgelopen kwartaal met 85%, aldus Willems... Verkoopdirecteur Walter Janssens van Oracle begint op 1 september als executive vice-president production bij het Leuvense Customer Dialog Systems (CDS), een snelgroeiende producent van interactieve verkoopsystemen voor de financiële industrie die nu al meer dan vijftig mensen tewerkstelt. Referenties van CDS zijn onder meer het Gemeentekrediet en ABN-Amro, terwijl nu ook in New York een kantoor is geopend. "Walter Janssens moet ons helpen om CDS tot een volwassen organisatie uit te bouwen met een solide managementstructuur, in het licht van een mogelijke beursgang," zegt gedelegeerd bestuurder Yannick Loop.