Namens de tweede generatie was Alexander general manager van Hertsens Transport. Precies een jaar geleden richtte hij ook Blitz Power op. De start-up ontwikkelt laadpalen voor elektrische wagens. Met hun verfijnde en functionele design kunnen bedrijven die als uithangbord gebruiken. Met succes. De kmo haalt na één jaar als een omzet van 2,8 miljoen euro met negen werknemers en groeit door.
...

Namens de tweede generatie was Alexander general manager van Hertsens Transport. Precies een jaar geleden richtte hij ook Blitz Power op. De start-up ontwikkelt laadpalen voor elektrische wagens. Met hun verfijnde en functionele design kunnen bedrijven die als uithangbord gebruiken. Met succes. De kmo haalt na één jaar als een omzet van 2,8 miljoen euro met negen werknemers en groeit door. Wat was het mooiste en het moeilijkste moment het voorbije jaar? ALEXANDER HERTSENS. "Het mooiste was dat fantastische gevoel om samen met een enthousiast team aan de juiste knoppen te draaien. Het geeft een kick om ideeën te lanceren, en te zien hoe de klanten precies reageren zoals je het voor ogen had. Het moeilijkste zijn onder andere de levertermijnen. Ons product verkoopt zo goed dat we soms moeite hebben om de juiste onderdelen in handen te krijgen." Hoe krijgt u de twee banen gecombineerd: manager bij Hertsens Transport én bij de start-up Blitz Power? HERTSENS. "Ik heb die twee een aantal maanden echt gecombineerd, maar toen heb ik het geluk gehad dat mijn moeder het zag zitten om mijn dagelijkse operationele activiteiten in het transportbedrijf tijdelijk over te nemen. Zo had ik overdag tijd om aan het nieuwe avontuur te werken. 's Morgens en 's avonds was er dan nog tijd om de transporttak samen met haar wat bij te sturen, en commerciële zaken met de klanten te bespreken. Mijn moeder heeft gezegd dat ze dat een jaar wilde doen, de tijd die ik nodig had om van Blitz Power een succes maken." Wat drijft u? HERTSENS. "Het gaat over onze toekomst. Als dertiger moet je nog niet veel achterom kijken, we moeten het nog waarmaken. Ze hebben me ook wijsgemaakt dat je op je dertigste op de top van je kunnen bent. Dat wil ik benutten." Wat is er nodig om van Blitz Power een scale-up te maken? Is dat überhaupt uw ambitie? HERTSENS. "De ambitie is er zeker. Ik denk dat we blijvend aan onze producten moeten blijven sleutelen. En we moeten onze productie uitbreiden om aan de vraag te kunnen volgen. Daar werken we al hard aan. Met de verbouwing van onze productiehal komen we vier keer groter te zitten." Blitz kreeg een mooie erkenning met de IF Design Award. Heeft dat een impact op de business? HERTSENS. "Het is een bevestiging van het goede werk, ook voor onze designer, Mathias (De Winter, nvdr) van Mooseoffice. Zo'n award zet je product op de kaart en het is een kwaliteitslabel. Dat geeft veel vertrouwen." Hoe kreeg u een balans in uw drukke leven? HERTSENS. "Wat ik doe, doe ik graag. Het is een sector met een immense groei, dat maakt het heel dynamisch en soms ook wel wat wispelturig. Maar dat zorgt ervoor dat we wakker blijven en moeten doorwerken. Als je dan hard werkt, maar ook resultaten ziet, dan kan het niet meer stuk, toch?"